سعیدی: برای پرداخت حقوق اضافه به المپیکی‌ها تصمیمی نگرفته‌ایم

12:33 - 27 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۱۹۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: فعلاً تصمیم جدیدی برای پرداخت حقوق اضافه به ورزشکاران به دلیل تعویق المپیک گرفته نشده است.

- کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت ورزشکاران المپیکی و تمرینات آنها صحبت‌هایی را به شرح زیر مطرح کرد:

*قرار بر این است ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند با همین شرایط موجود فعالیت خود را ادامه دهند. البته برگزاری کمپ‌ها به صورت گروهی تصویب نشده و ما منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

*پیشنهادی که به کمیته ارائه شده این است بسته تمرینی در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد و این موضوع تصویب شده و از طریق فدراسیون‌ها به ورزشکاران ارائه می‌شود. برنامه‌ریزی‌ها برای شرایط فعلی است تا زمانی که اردو‌ها و تمرینات از سر گرفته شود. این پکیج‌ها چند وسیله تمرینی است تا ورزشکاران در خانه تمرین کنند.

*درباره شرایط جدید تمرینی برای رشته‌هایی که اعلام شده، باید بگویم این شرایط جدید برای رشته‌هایی است که برخوردی نیستند. مثلا رشته‌های کاراته، تکواندو و کشتی را شامل نمی‌شود.

*می‌دانیم IOC اعلام کرده ۸۰۰ میلیون دلار ضرر دیده است. آنها همچنین اعلام کرده‌اند به فدراسیون‌ها و کمیته‌های ملی المپیک مبلغی را کمک خواهند کرد، اما هنوز رقم آن مشخص نیست.

*با تعویق المپیک برنامه‌ای برای پرداخت حقوق اضافه به المپیکی‌ها، هیچگونه تصمیم جدیدی گرفته نشده است. ۶ ماه از این کمک هزینه پرداخت شده و یک مرحله دیگر هم پرداخت خواهد شد.

*ما قانونی نداریم که به پاداش قهرمانان مالیت تعلق نمی‌گیرد. البته کمیته ملی المپیک پاداش مدال‌آوران را پای سکو به صورت ارزی پرداخت می‌کند که مالیات ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *