وقتی رایکوف با همه درخواست‌های حجازی موافقت کرد

0:45 - 07 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۴۹۵۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در روزهای تعطیلی فوتبال به بهانه شیوع ویروس کرونا، بد نیست خاطرات قدیمی را مرور کنیم.

- این روز‌ها لیگ ایران به خاطر شیوع گسترده کرونا تعطیل است و شاید زمان خوبی برای مرور خاطرات گذشته باشد. زنده‌یاد ناصر حجازی خاطره جالبی از دوران حضور رایکوف در استقلال تعریف می‌کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

حجازی که بدون شک از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید، در زمان حیات خود، خاطره‌ای از رایکوف تعریف کرد که جالب به نظر می‌رسد. این چهره فقید و محبوب فوتبال کشورمان می‌گفت: «من استعداد خوبی در فوتبال داشتم، ولی زیاد تمرین کردن را دوست نداشتم. یک بار برای مربیان تیم شرط گذاشتم که یک روز در میان تمرین کنم و پیش خودم گفتم رایکوف این موضوع را قبول نمی‌کند، اما او به من گفت قبول! بعد در حالی که قراردادم حدود ۵۰ هزار تومان بود، گفتم ۲۰۰ هزار تومان می‌خواهم جالب اینکه باز هم رایکوف و مدیران باشگاه این پیشنهاد را قبول کردند و همین موضوع سبب شد با وجود پیشنهادات بهتر، در استقلال بمانم. به خودم گفتم چه اشتباهی کردم، کاش می‌گفتم ۵۰۰ هزار تومان می‌خواهم!»

گفتنی است به خاطر هوشمندی رایکوف و استفاده درست از ستاره‎‌های آن دوران، استقلال با حضور ناصر حجازی و سایر بازیکنانش موفق شد در سال ۱۳۴۹ اولین قهرمانی خود در آسیا را ثبت کند.


برچسب ها: ناصر حجازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *