افغانستان خواهان کمک غرب برای مبارزه با کرونا شد

11:37 - 27 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۷۸۶
وزیر خارجه افغانستان از کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی خواست که به این کشور در امر مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

به گزارش ، وزارت خارجه افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محمدحنیف اتمر، از سفیران کابل در کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی خواست که برای جلب کمک‌ها در این کشورها تلاش کنند.

اتمر از سفیران افغانستان خواست که در زمینه جلب کمک‌های بهداشتی کشورهای میزبان خود از جمله تجهیزات معاینه و مساعدت در راستای مهار ویروس کرونا تلاش همه جانبه داشته باشند.

براساس گزارش دولت، تاکنون بانک جهانی ۱۰۴ میلیون دلار، اتحادیه اروپا ۱۱۷ میلیون یورو و آمریکا ۱۵ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا و مهاجران بازگشته از کشورهای خارجی در روزهای اخیر تخصیص داده‌اند.

وزیر بهداشت افغانستان روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که با تست مثبت ۴۹ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۷۱۴ نفر رسید.

وی گفت که ۴۰ نفر تاکنون بهبود یافته و ۲۳ تن هم جان خود را از دست داده‌اند. وی یکبار دیگر از مردم این کشور خواست که با دولت همکاری کرده و شرایط قرنطینه را بطور کامل رعایت کنند تا از بحران شیوع در آینده جلوگیری شود.

فیروزالدین فیروز همچنین از ایجاد کارخانه تولید لباس برای پزشکان که در بیمارستان‌های درگیر کرونا کار می‌کنند خبر داد و گفت که یک کارخانه تولید ضدعفونی کننده هم در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

فیروز از نتیجه قرنطینه ابراز رضایت کرد و گفت که شیوع کند ویروس نتیجه قرنطینه است و اگر مردم بهتر از گذشته شرایط را رعایت کنند، وضعیت خوب باقی خواهد ماند.

دولت افغانستان قرنطینه شهرهای بزرگ این کشور را برای دو هفته دیگر تمدید کرد و رفت آمد استان ها با کابل را نیز به گونه کامل مسدود کرده است.

ایرنا


برچسب ها: کابل قرنطینه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *