چرا عربستان در یمن آتش بس یکجانبه اعلام کرد؟

4:00 - 24 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۶۵۰
پایگاه نشنال اینترست می‌نویسد که عربستان به دنبال راهی برای خروج از جنگ یمن بدون پذیرفتن شکست در این جنگ است و ویروس کرونا بهترین بهانه است.

چرا عربستان در یمن آتش بس یکجانبه اعلام کرد؟به گزارش گروه بین الملل ؛ اواخر شامگاه چهارشنبه گذشته، رسانه‌های جهان از تصمیم ائتلاف سعودی برای توقف حملات نظامی در یمن خبر دادند و بامداد روز پنجشنبه ائتلاف متجاوز سعودی آتش بس یکجانبه‌ ای را در یمن اعلام کرد.

اما ساعاتی پس از اجرایی شدن این آتش بس نگذشته بود که ائتلاف آتش بس یکجانبه خود را نقض کرده و مناطقی را در یمن مورد حمله قرار داد.

طی رو‌زهای اخیر نیز در چندین مورد ائتلاف عربستان این آتش بس ادعایی را نقض کرد.

انصارالله یمن در واکنش به این اقدام اعلام کرد که جنگ در یمن با آتش بس ۲ هفته‌ای متوقف نخواهد شد.

پایگاه «نشنال اینترست»، در گزارشی به این آتش بس ادعایی پرداخته و می‌نویسد که عربستان سعودی به دنبال راهی برای خروج از یمن بدون پذیرفتن شکست است.

این گزارش می گوید عربستان سعودی به دنبال راهی است تا بدون قبول شکست در جنگ یمن، از این کشور خارج شود و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر بهترین بهانه برای این کار است.

 

بیشتر بخوانید:

 

این پایگاه در بخش دیگری به پیشروی‌های اخیر انصار الله یمن پرداخته و می‌نویسد: حوثی‌ها (انصارالله) دست بالا را در یمن دارند، آن‌ها موقعیت نظامی خود را تثبیت کرده و در استان‌های الجوف و مارب نیز طی هفته‌های اخیر پبشروی‌هایی داشته اند.

مارب آخرین سنگر نیرو‌های وفادار به منصور هادی بود و اخیرا حوثی‌ها (انصرالله)، یک پایگاه استراتژیک متعلق به نیرو‌های وابسته به عربستان سعودی را به کنترل خود در آوردند.

نشنال اینترست در ادامه این نکته را یادآوری می‌کند که احتمالا نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات خود را افزایش دهند و ائتلاف سعودی در تلاش است تا برای جلوگیری از پیشروی بیشتر آن‌ها آتش بس را اعلام کند.

این پایگاه در ادامه ضمن بیان این مطلب که از دیدگاه انصارااله یمن این آتش بس کافی نیست، می‌نویسد: آنها ساعاتی پیش از آغاز آتش بس، طرح مورد نظر خود را که رفع محاصره بخش اصلی آن است منتشر کردند.

نشنال اینترست در بخش دیگری نوشت: علاوه بر این ویروس کرونا به طور فزاینده‌ای به یک مشکل در داخل عربستان سعودی تبدیل شده وحتی در میان اعضای خاندان سلطنتی نیز افرادی به این ویروس مبتلا شده اند؛ با وجود تلاش‌های عربستان سعودی، کرونا به خاندان پادشاهی نیز سرایت کرده است.

 

نتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *