تیراندازان؛ بی پول و بدون فشنگ در راه المپیک!

8:31 - 30 تير 1394
کد خبر: ۶۱۰۱۸
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان: فدراسیون تیراندازی برای کسب سهمیه المپیک، ورزشکاران خود را تنها برای حضور در دو رویداد مهیا کرده، اما با جیب خالی که همین مسئله شانس تیراندازان را برای رسیدن به اهداف‌شان بسیار اندک کرده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی ، تنها سه فرصت کسب سهمیه المپیک برزیل برای رشته تیراندازی وجود دارد. رقابتهای جهانی آذربایجان، مسابقات قهرمانی آسیا در کویت و رقابتهای اهداف پروازی ایتالیا که گفته می شود فدراسیون فعلا قید شرکت در مسابقات ایتالیا را زده و تنها روی حضور در دو رویداد دیگر سرمایه گذاری کرده است. آنهم بدون بودجه کافی برای آماده سازی.

فدراسیون تیراندازی مانند خیلی دیگر از فدراسیون‌ها سال حساس قبل از المپیک را طی می‌کند اما تا به امروز تنها 20 درصد از بودجه خود را دریافت کرده و این میزان حتی هزینه یکی از سفرهای تیراندازی نیز نخواهد بود. همین مساله لغو خیلی از برنامه های آماده سازی ورزشکاران این رشته را موجب شده است.

امسال 17 رویداد تیراندازی در سطح جهان برنامه ریزی شده که تاکنون 12 مورد آن برگزار شده اما ایران فقط در چهار رویداد شرکت کرده است، چون فدراسیون هزینه لازم برای اعزام های بیشتر را نداشت. گویا قرار بود تیراندازان اواخر همین ماه برای برگزاری یک اردو به هانوفر آلمان بروند اما کمبود بودجه در نهایت منجر به لغو این اعزام شد. با این اوصاف آنها که به خاطر مشکلات مالی فشنگ کافی هم برای تمرین در ایران ندارند، باید بدون هیچ آمادگی به رقابتهای بزرگ جهانی آذربایجان که فرصت کسب سهمیه آنها نیز هست اعزام شوند. البته اگر همین سفر هم لغو نشود!

در همین رابطه سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار میزان گفت: هنوز مطمئن نیستیم بتوانیم تیم را به این رقابتها اعزام کنیم. به دنبال تامین اعتبارات هستیم. متاسفانه حمایت و پشتیبانی لازم از تیراندازی نمی شود و تنها دو فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک نیز در حال از دست رفتن است. ما حتی در مورد سرمربی تیم مشکل مالی داریم. مبلغ 700 میلیون تومان را به مربی مجاری بدهکار هستیم.

تیراندازی یکی از رشته هایی است که کمیته ملی المپیک روی کسب سهمیه در آن حساب باز کرده اما اوضاع مالی در فدراسیون به شدت بحرانی است. فدراسیون تیراندازی با چالش بزرگی روبروست. به عبارتی لغو اردوی هانوفر تا حد زیادی اعزام به رقابتهای جهانی را هم بی فایده می‌کند. همان طور که ملی پوشان از جام جهان آلمان دست خالی برگشتند.

با این شرایط مشخص نیست شانس تیراندازان برای دستیابی به سهمیه المپیک به واسطه حضور در مسابقات جهانی آذربایجان که 15مردادماه آغاز می شود، چقدر است. پیش از این که لازلو، سرمربی تیم ملی نیز عنوان کرده بود که اگر اردوی هانوفر لغو شود دیگر شانس کسب سهمیه المپیک نداریم و این یعنی پایانی بر تمام امیدهای تیراندازی برای المپیک ریو!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *