شایعه آلودگی میوه‌ها صحت دارد

8:49 - 23 تير 1394
کد خبر: ۵۹۸۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص شایعاتی مبتنی بر آلوده بودن برخی میوه‌ها گفت: طبق اعلام معاونت وزارت جهاد کشاورزی برخی میوه‌ها از قبیل مرکبات دارای آلودگی هستند.
شایعه آلودگی میوه‌های وارداتی صحت دارد/ کاهش20 درصدی قیمت میوهحسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه چند سال قبل مگس مدیترانه‌ای در شمال شیوع پیدا کرد، افزود: مگس مدیترانه ای بر روی پرتقال تامسون تاثیرگذار بود و برخی میوه ها آلوده شدند اما در نهایت کشاورزان توانستند با تهیه تابلوهایی چسبنده مگس‌ها را از بین ببرند.

وی افزود: اخیرا شنیده شده برخی مرکبات استان فارس چنین آفتی دارند و وزارت جهاد هم صحت این را اعلام کرده است.

به گفته مهاجران میوه هایی که به بازار می رسد از آلودگی مصون هستند زیرا میوه آلوده تا 24 ساعت از درخت می ریزد و تا 24 ساعت بعد از آن از بین می رود و دیگر چنین میو هایی به بازا نمی رسد.

آلودگی خرما را شنیده ایم اما ندیده ایم
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه بنا بر شایعات خرما هم دارای آلودگی هایی است، گفت: ما هم در رسانه ها شنیدیم اما از نزدیک چیزی در این خصوص ندیده ایم.  

کاهش 20 درصدی قیمت میوه
مهاجران در ادامه در خصوص قیمت میوه در بازار گفت: در حال حاضر با کاهش 20 درصدی قیمت میوه مواجه هستیم.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی بیان کرد: هندوانه به زیر 800 تومان در میدان و تا هزار تومان در میوه فروشی ها وجود دارد و میوه های لوکس هم کاهش 20 درصدی داشته اند.

وی در خصوص قیمت میوه  با فرارسیدن عید فطر گفت: با توجه به نزدیک شن به عید فطر، میوه ها تا 20 درصد کاهش قیمت داشته اند وعید فطر هم میوه به اندازه فراوان وجود دارد و هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

گفتنی است چندی پیش معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات غیرقانونی میوه‌های آلوده گفته بود: واردات غیر قانونی میوه های آلوده سبب شد درختان لیموترش و دیگر محصولات باغی به مگس میوه مدیترانه‌ای آلوده شوند لذا باید دستگاه‌های متولی با این وارد‌کنندگان متخلف برخورد کنند.

محمدعلی طهماسبی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی چند روز نامه‌های متعددی به استانداران مرزی نوشتند که از واردات غیرقانونی میوه‌های آلوده به نام واردات پیله‌وری جلوگیری کنند، چرا که آفت این میوه‌ها تولید داخلی را تهدید و نابود می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *