درخواست رئیس کل سازمان نظام پرستاری از وزیر کار

19:28 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۶۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: از وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی می خواهیم براساس وعده ای که به وضوح در روز پرستار دادند، خود را نسبت به اجرای قوانین پرستاری به ویژه قانون ارتقای بهره وری پایبند بدانند و هر چه سریع تر به این وعده خود جامه عمل بپوشانند.
وزیر کار به وعده خود در مورد قوانین پرستاری عمل کند// دریافتی یکشنبه
به گزارش گروه اجتماعی ، محمد میرزابیگی با انتقاد از اجرایی نشدن کامل قانون ارتقاء بهره وری در بخش های خصوصی و تأمین اجتماعی اظهار کرد: به وزیر کار و ریاست سازمان تأمین اجتماعی توصیه می کنم که ضمن عمل به مُر قانون به وعده خود نسبت به اجرای قوانین پرستاری در بخش های زیر مجموعه خود به ویژه قانون ارتقای بهره وری که مزایای بسیاری را متوجه پرستاران می کند، متعهد باشند.

وی گفت: به رغم مکاتبات و جلسات متعددی که به این منظور با مسئولان وزارت کار داشته ایم، اما هنوز برخی قوانین مربوط به پرستاران مثل قانون ارتقاء بهره وری در بخش خصوصی و تأمین اجتماعی آن طور که باید و شاید اجرا نمی شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر قانون ارتقاء بهره وری در بسیاری از بیمارستان های تابع قانون کار در بخش خصوصی اجرا نمی شود و در مراکز تأمین اجتماعی نیز این قانون در برخی اماکن اجرا نمی شود یا ناقص اجرا می شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: لذا از وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی می خواهیم براساس وعده ای که به وضوح در روز پرستار دادند، خود را نسبت به اجرای قوانین پرستاری بویژه قانون ارتقای بهره وری پایبند بدانند و هر چه سریعتر به این وعده خود جامه عمل بپوشانند.

وی یادآور شد: اگر چه تمامی پرستاران در بخش های خصوصی و تأمین اجتماعی می توانند عضو سازمان نظام پرستاری شوند ولی به لحاظ پوشش اداری زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان نیستند و در عین حال به نوعی خواسته ها و مطالبات خود را از طریق وزارت بهداشت دنبال می کنند.

میرزابیگی با بیان اینکه ما نیز تمام خواسته ها و مطالبات مطروح شده از سوی پرستاران را به وزارت کار منعکس کرده و طی سال گذشته نیز بارها نشست های متعددی مبنی بر لزوم اجرای قوانین مربوط به پرستاری به ویژه قانون ارتقاء بهره وری که مزایای بسیار زیادی برای پرستاران تأمین اجتماعی و بخش خصوص دارد، داشته ایم، اما براساس مشاهدات هنوز این قانون به مرحله اجرا نرسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *