نشانه‌هایی که می‌گویند طرح «معامله قرن» با شکست روبرو می‌شود

11:59 - 17 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۳۹۲۳
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه طرح معامله قرن در تضاد با خواست جامعه و قوانین بین الملل است، گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها توانایی اجرای طرح معامله قرن را بخاطر یکجانبه بودن و مخالفت طرف فلسطینی و ملت‌های مسلمان با آن، ندارند و این طرح قطعا با شکست روبرو می‌شود.
طرح معامله قرنجعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به طرح معامله قرن بیان داشت: این طرح یک دستاوزیز تبلیغاتی برای جبران ضعف‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است.
 
وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با دستاویز قرار دادن طرح معامله قرن، در تلاش هستند وانمود کنند توانایی  انجام هر اقدامی در منطقه را دارند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها توانایی اجرای طرح معامله قرن را بخاطر یکجانبه بودن و مخالفت طرف فلسطینی و ملت‌های مسلمان با آن، ندارند.

قنادباشی اضافه کرد: طرح معامله قرن بسیار بلند پروازانه و با ماهیت تبلیغاتی تنظیم شده است که تنها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و ناتوانی‌های رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشته شده است، چنانچه در جلسات و یا نشست‌های مربوط به پرده برداری از این طرح شاهد بودیم، هیچکدام از کشور‌های عربی حتی در سطح وزیر و سفیر در آن شرکت نکرده بودند و فقط سه کشور بی اهمیت مرتجع منطقه در آن شرکت کرده بودند و این نشانه روشنی است که حکومت‌های عربی  از ملت‌هایی که مخالف فروش فلسطین هستند، واهمه دارند. 
 
بیشتر بخوانید: 
کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: بر اساس این طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی این هستند که می‌توانند به مسئله فلسطین پایان دهند و بعد از این، مبارزات فلسطینی‌ها را به عنوان مبارزاتی غیر قانونی و نامشروع جلوه می‌دهند.

وی یادآور شد: بنا بر قطعنامه‌های سازمان ملل، بخش‌های بزرگی از فلسطین، اشغالی است اما بانیان این طرح، چنین مواردی را نادیده گرفته اند. طرح معامله قرن در تضاد با خواست جامعه و قوانین بین الملل است و با شکست روبرو می‌شود.

قنادباشی در پایان تصریح کرد: جز رژیم صهیونیستی و آمریکا کسی با طرح معامله قرن، موافق نیست. علاوه بر اینکه فلسطینیان با این طرح مخالف هستند بلکه مفاد آن، با قوانین بین المللی نیز در تضاد است لذا با مخالفت افکار عمومی و صاحبان فلسطین با این طرح و عدم مشروعیت قانونی آن؛ این طرح مسلما با شکست فضاحت باری روبرو می شود و به زباله دانی تاریخ می‌پیوندد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *