بهادری جهرمی: نتیجه عملکرد مقتدرانه سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی امروز نمایان شده است

13:02 - 02 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۶۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بهادری جهرمی: نتیجه عملکرد مقتدرانه سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی امروز نمایان شده است
سخنگوی دولت با بیان اینکه حضور مهمانان خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت نتیجه دیپلماسی خارجی آیت‌الله رئیسی است، گفت: اقای رئیسی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار پرکار بود.

خبرگزاری میزان - علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ در برنامه زنده تلویزیونی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی بر روی موضوع تاخیر در انجام کار حساس بودند و در این مورد تذکر می‌دادند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی رئیس‌جمهور، این بود که از عمق جان به خدا باور داشت. آقای رئیسی ترسی از تصمیم‌گیری نداشت. مردمی بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آقای رئیسی بود.

سخنگوی دولت  با بیان اینکه سعی اعضای هیئت دولت این است که در مدت باقی‌مانده از کار دولت با تمام توان کار کنند، گفت: جلسه هیئت دولت امروز ساعت ۶ تا ۸ صبح برگزار شد و تعدادی از اعضای هیئت دولت به دلیل اینکه مهمان خارجی داشتند برای استقبال از مهمانان، نتوانستند در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه حضور این مهمانان نتیجه دیپلماسی خارجی آقای رئیسی است، ادامه داد: امروز بعد از ظهر مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود. مهمانان خارجی خودشان درخواست حضور برای این مراسم را داشتند.

وی افزود: برخی از مسئولان کشور‌های خارجی برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه آقای رئیسی در عرصه بین‌المللی اقتدار را به نمایش می‌داد، بیان کرد: اقای رئیسی از هیچ قدرتی، ترسی نداشت و در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار پرکار بود.

وی ادامه داد: سفر‌ها و تماس‌های بین‌المللی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجی زیاد بود و نمایش بسیار خوبی از اقتدار همه جانبه و اقتدار مبنی از مردم را به نمایش گذاشت و حقیقتا آقای امیرعبدالهیان در این مسیر یار همراهی بود.

سخنگوی دولت گفت: نتیجه عملکرد مقتدرانه سیاست خارجی آقای رئیسی، امروز نمایان شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه امروز نتیجه تلاش‌های آقای امیرعبدالهیان در سیاست خارجی را می‌بینیم ادامه داد: به عنوان مثال وزیر خارجه مصر برای اولین بار برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدا به ایران سفر می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از آثار عملکرد آقای رئیسی این است که یک هیئت دولت صمیمی تشکیل شده که همدل شده‌اند با سرپرستی معاون اول کار کنند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در اولین ساعات حادثه، آقای باقری دعوت و کار سیاست خارجی را به دست گرفت، گفت: این هفته قرار بود طبق روال عادی ۲ جلسه هیئت دولت برگزار شود، اما در این هفته ۳ جلسه هیئت دولت برگزار شد.

سخنگوی دولت گفت: به ملت ایران می‌گوییم که اگر یک خدمتگزار را از دست دادند، اعضای هیئت دولت این مسیر را جدی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *