رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم حضور میراث فرهنگی در اولویت‌بندی بودجه شهرداری برای خانه‌های تاریخی/ معاون این سازمان طرح انضباط شهری را تایید کرده است

10:01 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۲۰۶
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این که در بازدید اعضای کمیسیون ماده 5 از منطقه 12 معاون میراث فرهنگی کشور همه مباحث مطرح شده درباره طرح انضباط شهری را تایید کرده است، گفت: شهرداری برای تملک و احیاء و مرمت خانه های تاریخی شهر هزینه هایی را دارد، اما سازمان میراث فرهنگی باید در کنار مدیریت شهری برای اولویت بندی هزینه کردها قرار گیرد.
لزوم حضور میراث فرهنگی در اولویت بندی بودجه شهرداری برای خانه های تاریخی/ معاون این سازمان طرح انضباط شهری را تایید کرد/// یکشنبهمحمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با تاکید بر این که تمام اقدامات مدیریت شهری درباره طرح انضباط شهری یا نگین پایتخت در منطقه 12 باید متناسب با احصاء نظرهای سازمان میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و ذی نفعان شهری باشد، اظهار کرد: طبق قانون شهرداری ها موظف به هزینه کرد سه درصد از درآمدهای خود در بافت های میراثی هستند، این در حالی است که شهرداری تهران عددی بیش از این را هزینه می کند و سازمان میراث فرهنگی در حالی که هزینه کرد کمتر از این عدد را دارد، تنها گلایه می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که سازمان میراث فرهنگی موظف به ارائه نظرهای کارشناسی خود به مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای تملک و احیاء و مرمت خانه های تاریخی شهر فعالیت ها و هزینه هایی را دارد، اما سازمان میراث فرهنگی باید در کنار مدیریت شهری برای اولویت بندی هزینه کرد در بخش میراث توسط شهرداری قرار گیرد.

میراث فرهنگ حرف های خود را به  مدیریت شهری بگوید نه رسانه ها

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مسئولان میراث فرهنگی به جای این که صحبت های خود را در رسانه ها مطرح کنند با مدیریت شهری وارد گفت‌وگو و تعامل شوند، گفت: اعضای شورای شهر همواره پذیرای مسئولان میراث فرهنگی هستند. حتی یک بازدید با حضور اعضای کمیسیون ماده 5 از منطقه 12 داشتیم و معاون میراث فرهنگی کشور به طور کامل مباحث مطرح شده در مورد منطقه 12  و طرح انضباط شهری را تایید کرد.

سالاری ادامه داد: از سوی دیگر نماینده سازمان میراث فرهنگی در جلسه های کمیسیون ماده 5 که بنده نیز در آن حضور دارم حاضر است و از جزئیات طرح انضباط شهری اطلاع دارند.

وی در پایان به تفاهم نامه مشترک اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و مدیریت بافت تاریخی شهرداری اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در حال اجرا است و نتایح خوبی نیز دارند، اما در رسانه ها شاهد صحبت هایی هستیم که خارج از تعاملات منعقد شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *