رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرصت صادرات در حال تبدیل شدن به تهدید/ مسئولان وزارت صنعت و جهاد کشاورزی نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نباشند

13:34 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۲۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت صادرات در حال تبدیل شدن به تهدید است، گفت: مسئولان وزارت صنعت و جهاد کشاورزی نسبت به مشکلات بی تفاوت نباشند.
کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، اظهار کرد: هر ساله بسیاری از محصولات کشاورزی و تولیدی صنعتگران بر روی دستشان می ماند.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکل، به دلیل قول و وعده های دولت برای خرید تضمینی محصولات است که محقق نمی شود و بخش دیگری به دلیل کیفیت و ناتوانی تولیدکننده ها در رقابت است.

نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: معضل دیگری که تولیدکننده با آن مواجه است، بحث حضور واسطه گران و دلالان است که از این موقعیت سوء استفاده می کنند و در چنین شرایطی تولیدکننده مجبور است محصول خود را به قیمت ارزان به دلال دهد.

وی گفت: این در حالی است که تولید نتیجه زحمات و سود خود را باید دو دستی تقدیم دلال و واسطه گر کند، ضمن اینکه هزینه کارگر، حمل و نقل و افزایش قیمت ها نیز از سوی دیگر بر تولیدکننده فشار وارد می کند.

علیپور تاکید کرد: مدیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از خواب بیدار شوند و مشاهده کنند که چه ظلم هایی بر کشاورز، باغدار و تولیدکننده وارد می شود و به داد كشاورزي و باغداري برسند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با چنین شرایط ایجاد شده کشاورز و تولیدکننده حاضر است محصولات خود را زیر قیمت به دولت و خریدار بفروشد و این اقدام صحیح نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *