رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادعای بی بی سی در مورد ضمیمه هاي توافق/طی دو روز آینده توافق اعلام میشود ولي بصورت رسمی طی 2 ماه آینده خواهد بود

10:08 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۱۴۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: در جریان مذاکرات ایران و 1+5، سخنرانی کوتاه آمانو در مقابل هتل کوبورگ، از مهمترین رخدادهای روز گذشته بود.
مذاکرات به آخرین ساعات خود نزدیک شده استبه گزارش ، دور آخر مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 با توجه به ضرب الاجل 7 جولای به آخرین ساعات خود نزدیک می شود.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به ساعات پایانی، اخبار بسیار قابل توجهی مبنی بر نزدیک شدن طرفین به یکدیگر در موضوعات مورد اختلاف منتشر می شود.

در همین زمینه، روز گذشته، یوکیو آمانو، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور در مقابل هتل کوبورگ، بیانیه ای کوتاه اما بسیار مهم را قرائت کرد.

وی گفت: با همکاری ایران فکر میکنم می توانیم تا پایان سال یک گزارش درباره PMD و راستی آزمایی ابعاد احتمالی نظامی داشته باشیم.

پس از این سخنان، وان یی، وزیر خارجه چین گفت: به نظر می رسد آمانو دیدارهای موفق و خوبی در تهران داشته است.

بیشتر تحلیل گران، پس از سخنان آمانو روز گذشته بر این باور بودند که سخنان آمانو نشانه ای از حل مشکل بازرسی ها میان ایران و آژانس است.

حال باید منتظر ماند و دید سایر مشکلات باقی مانده میان ایران و غرب در مدت زمان اندک باقی مانده چگونه حل خواهد شد؟

مخاطبان گرامی می‌توانند اخبار لحظه به لحظه و گزارش‌های خبرنگار میزان از وین در خصوص مذاکرات هسته ای را در ادامه ملاحظه فرمایند:

21:02 موگرینی به کوبورگ آمد/خیلی به توافق نزدیک شده‌ایم

20:54 معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی نیز از دقایقی دیگر به گفت‌وگو خواهند نشست.

20:41 وزرای خارجه ایران و آمریکا برای سیزدهمین بار طی دو هفته اخیر در وین به گفت‌وگو می‌نشینند و در این نشست صالحی و مونیز نیز حضور دارند.

19:41 یک مقام آگاه از سفر امشب معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در رأس هیاتی و در راستای حل موضوع پی ام دی خبر داد.

19:32 کری: هیچکدام از ما نمی خواهیم کاری کنیم که بعدا باعث خجالت مان شود/ امیدوارم به توافقی برسیم که مورد رضایت طرفین باشد

19:16 کری در کنفرانس خبری پس از دیدار با ظریف: در برابر مطبوعات مذاکره نمی کنیم/جایی که باید باشیم نیستیم/ هدف ما تمام کردن کار در زمان تعیین شده است/هیچ وقت تا این اندازه به توافق نزدیک نبودیم/اگر به توافق خوب نرسیم آماده ایم مذاکرات را ترک کنیم

19:02 ادامه دیدار و رایزنی ظریف و کری

18:48 ادعای بی بی سی در مورد ضمیمه هاي توافق: ١- در مورد تعدادسانتریفیوژها و ذخیره مواد اورانیوم غنی شده ٢- در مورد چگونگی برداشته شدن تحریمها و قطعنامه سازمان ملل/٣- در مورد کمیسیون رفع اختلاف ها،اگر طی مدت توافق،دو طرف نقض کنند٤- همکاری بین المللی ایران در زمینه هسته ای، بخصوص در مورد راکتوراب سنگین اراک‎

*بي بي سي:طی دو روز آینده توافق اعلام میشود ولي بصورت رسمی طی 2 ماه اینده خواهد بود


18:36جان کری تا دقایق دیگر در برابر هتل کوبرگ کنفرانس خبری برگزار میکند


18:26 دوازدهمین دور رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونانشان در حال جریان است

18:20 تخت روانچی: اگر توافقی حاصل نشود بدان معنا نیست که دنیا به آخر رسیده/توافق نهایی دسترس است اگر طرف مقابل دست از زیاده خواهی بردارد.
18:14 صالحی و مونیز ساعت 6.30 به وقت ایران دیدار می کنند

17:54 لاوروف عصر امروز وارد وین می شود

16:40  دومین دیدار ظریف و کری دقایقی پیش پایان یافت.

16:30  خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مقامات در وین مدعی شد: بیشتر فعالیت های دیپلماتیک در هفته گذشته مربوط به بازسازی اعتماد فی مابین ایران و آژانس بوده است.
*تمرکز برنهایی کردن دو لیست از سایت هایی بوده است که بازرسان اطلاعات بیشتری از آن ها نیاز دارند.
*یکی بر گام هایی تاکید می کند که باید در مورد فعالیت های گذشته ایران شفاف سازی کند و دیگری شامل سایت های هسته ای و مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران است که باید هر سه ماه یک بار اطلاعات آن به روز رسانی شود.  
*مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا طولانی ترین و مداوم ترین گفتگوها در سطوح عالی پس از مذاکرات کمپ دیوید در سال 1978 بوده است.


16:05  سفیر روسیه در انگلیس: بعد از توافق با ایران هیچ توجیهی برای استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا وجود نخواهد داشت.

15:40  یک دیپلمات آمریکایی گفت: اوباما به توافق هسته ای ایران به عنوان محور میراث سیاسی خود نگاه می کند و معتقد است یک ایران صلح طلب مانعی جدی در برابر داعش خواهد بود.

15:20  دیدار معاونان وزرا ساعت 2 به وقت وین آغاز خواهد شد.

وزیر خارجه اتریش در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به موفقیت برسد.‎  14:22
*توافق هسته ای افق های جدیدی برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا خواهد گشود،  همه امیدواریم مذاکرات با موفقیت به پایان برسد، زیرا نه تنها برای منطقه مفید است، بلکه باعث ایجاد صلح، امنیت و ثبات در تمام جهان خواهد شد.

14:05  منابع خبری از توقف مذاکرات در شبهای قدر خبر دادند.


13:25  یک دیپلمات غربی به اینترفاکس گفت: به درکی رسیده ایم که توافق در مورد بسیاری از پاراگراف ها تا ده سال اجرا شود.

13:10 رویترز مدعی شد: مذاکرات هسته‌ای به خط پایان رسید، ایران پروتکل الحاقی را امضا خواهد کرد، سه‌شنبه روز نهایی است و هیچ برنامه ای برای ادامه دادن گفتگوها بعد از سه شنبه وجود ندارد.

13:05  دیدار ظریف و کری با دقایقی تاخیر آغاز شد.
*مونیز و صالحی نیز در این دیدار حضور دارند.

13:01 منابع خبری چینی نیز از بازگشت وان یی، وزیر خارجه چین به وین تا فردا خبر دادند.

12:45 منابع روسی از بازگشت سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به وین در عصر امروز خبر دادند.

12:35  فدریکا موگرینی امروز وارد وین می شود.

12:11  نتانیاهو: این یک توافق بد است حتی بدتر از توافق کره شمالی/ مذاکرات هسته ای موفقیت نیست بلکه شکست به حساب می آید.


12:05 معاون نخست وزیر اسرائیل: توافق هسته ای نه تنها برای اسرائل بلکه برای جهان خطرناک است، امیدواریم 1+5 سرعقل بیاید و تسلیم نشود‎.

12:01 سی ان ان در تازه ترین خبرسازی خود برای آغاز یک بازی تبلیغاتی ضد ایرانی نوشت: در توافق احتمالی اعلام می شود که تحریم ها لغو شده است اما تحریم ها تنها در طول بازه زمانی که ایران تعهدات خود را اجرا کند لغو می شوند. مبالغ مشخصی از دارایی های بلوکه شده ایران به عنوان مشوق بلافاصله آزاد خواهند شد.

11:20  هاآرتص مدعی شد: ایران در حال آمادگی برای مدیریت اقتصاد پس از تحریم ها است.

11:15  خبرگزاری شینهوا مدعی شد: طرح انتقال اورانیوم مازاد به روسیه در وین در حال بررسی است.

11:05  نشست ظریف و کری ساعت 10 صبح به وقت وین برگزار خواهد شد.

10:55 یک دیپلمات فرانسوی مدعی شد: لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز مجددا به منظور شرکت در گفتگوهای هسته ای به وین بر می گردد.

10:51  روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به اظهارات روز گذشته آمانو نوشت: بعید است که مسئله PMD با ایران تا پایان سال حل شود.
*نویسنده این روزنامه تاکید کرد: برای رفع تحریم های ایران، باید از تاسیسات این کشور بازرسی کامل شود.

10:50  برخی منابع آگاه اعلام کردند در صورت شکست مذاکرات و به نتیجه نرسیدن گفتگوها، طرف ایرانی جزئیات این مذاکرات را منتشر خواهد کرد.

09:45  نهاوندیان پس از حضوری حدودا 30 ساعته در هتل کوبورگ، وین را ترک کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *