رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یکسان و یکرنگ دیدن افراد مغایر عدالت آموزشی است

0:30 - 06 دی 1398
کد خبر: ۵۷۴۵۴۷
مدرس دانشگاه فرهنگیان گفت: یکسان و یکرنگ دیدن افراد تحت تعلیم و تربیت خودش اشکال است و خاص دیدن مدارس و افراد تحت تعلیم آن‌ها مغایر عدالت آموزشی است و مشکل دقیقا در همین خاص دیدن است.

کیومرث امجدیان، مدرس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، در پاسخ به تنوع مدارس امری صحیح است یا غلط گفت: ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که به تناسب و تفاوت آدم‌هایی که در جامعه وجود دارد و تحت تعلیم و تربیت قرار دارند تنوع مدارس لازم است.

وی در ادامه بیان کرد: تنوع مدارس به معنی انعطاف و تنوع در روش مدیریت، برنامه درسی، فضای آموزشی، نحوه تامین منابع مالی، تنوع در فضا و امکانات آموزشی متنوع است.

وی افزود: مهمترین نکته‌ای که باید در تعلیم و تربیت به آن توجه کرد توجه به تفاوت هاست.

این مدرس دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: ولی آنچه که مسئله ما است این است که موضوع تنوع مدارس درست تعریف نشده است. ما به جای اینکه تنوع را مطرح کنیم بهتر است که مدارس خاص را مطرح کنیم و به جای تنوع مدارس باید مدارس خاص را مطرح کنیم. مدارس خاص مشکل دارند به دلیل اینکه دارای امکانات خاص و ویژه برای اقشار خاص هستند.

امجدیان در ادامه بیان کرد: در اینجا مشکل داریم و اینکه تنوع مدارس وجود داشته باشد درست است. مدارس دولتی هم متنوع هستند و تنها اشکال در این موضوع آموزش از راه دور است که غیر دولتی است.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: مدارس دولتی در واقع متنوع هستند و نمی‌شود دو مدرسه را پیدا کرد که شبیه به هم باشند و در واقع در تعلیم و تربیت وقتی تفاوت وجود نداشته باشد مشکل آفرین می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یکسان و یکرنگ دیدن افراد تحت تعلیم و تربیت خودش اشکال است و خاص دیدن مدارس و افراد تحت تعلیم آن‌ها مغایر عدالت آموزشی است و مشکل دقیقا در همین خاص دیدن است.

امجدیان افزود: ولی برای اینکه درک درستی از موضوع تنوع مدارس وجود نداشته آن را به عنوان مدارس متنوع یاد کرده اند و گفته اند که مدارس متنوع حذف شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *