رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عرضه سهام نباید به بازار لطمه وارد کند/ شکل اجرایی صندوق توسعه بازار تغییر می‌کند

11:32 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۲۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عرضه سهام خرد توسط سازمان خصوصی سازی با توجه به شرایط بازار نیاز به هماهنگی های مختلفی دارد که باید هماهنگی کامل در بازار و سازمان خصوصی سازی انجام شود تا لطمه ای به بازار و نقدینگی وارد نشود.
به گزارش ، محمد فطانت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی از نحوه اجرای بند ج سیاست های اصل 44 قانون اساسی و عملکرد سازمان خصوصی سازی با توجه به اینکه فردا سالروز ابلاغ آن است، افزود: در سال گذشته عرضه های خرد و غیربلوکی خصوصی سازی در بازار رونق چندانی نداشت و این در حالی است که در خصوص عرضه بلوکی مشکلی وجود ندارد زیرا ساز و کار و امکانات آن نیز فراهم است.

وی ادامه داد: در عین حال عرضه سهام خرد توسط سازمان خصوصی سازی با توجه به شرایط بازار نیاز به هماهنگی های مختلفی دارد که باید هماهنگی کامل در بازار و سازمان خصوصی سازی انجام شود تا لطمه ای به بازار و نقدینگی کمی که در بازار وجود دارد، نزند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از لحاظ کلی معتقدم عرضه های خصوصی سازی و بخشی از سهام شرکت هایی که باقی مانده سهم شان قابلیت عرضه دارد باید در زمان مناسب انجام شود زیرا فضای عرضه مجدد آنها به این زودی ها نیست بلکه بهتر است پس از رونق بازار، انجام شود زیرا قطعا در آن زمان قابلیت عرضه این سهام ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سیاست سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد صندوق توسعه بازار با توجه به تغییرات انجام شده در آن، افزود: این صندوق در شکل فعلی ابهامات و سئوالات زیادی را چه در صورت فروش و چه در صورت خرید ایجاد کرده بود اما به هر حال سازمان بورس در قدم اول به عنوان متولی و ناظر برای رفع ابهامات درخواست کرد تا این صندوق سایت خود را فعال کرده و به وسیله آن معاملات و عملیات را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است نظارت های قوی که لازمه این امر است، اجرایی شود تا این صندوق مجددا دچار ضعف های گذشته نشود تا بتوانیم صندوق را منتقل کنیم تا به عنوان صندوق بازارگردانی برای 30 تا 40 سهام برتر بورس به صورت مشخص عمل کند.

فطانت اظهار داشت: سازمان بورس نیز همانند گذشته به عنوان ناظر نهادهای مالی نظارت خود را باید به صورت متفاوت تر و با ساز و کارهای مناسب تر انجام دهد.

وی تصریح کرد: کار بازارگردانی در عین حالی که کار مثبت و مفیدی برای بازار است اما اگر به صورت مناسب انجام نشود شبهات زیادی را در کنار خود می تواند داشته باشد بنابر این تلاش می شود در این فرمت جدید که مدیریت صندوق توسعه بازار به 5 یونیت هلدر (دارندگان و سهامداران صندوق) منتقل می شود، امور به صورت حرفه ای تر انجام خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *