عزم جدی شورای شهر پایتخت برای ضابطه‌مند کردن ساخت و سازهای شهری/ انتقاد از تصمیم‌های قانونی اما مضر

9:27 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۱۵۹
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اینکه پایتخت با تصمیم های قانونی اما مضر در حوزه ساخت و ساز مواجه است که توسط کمیسیون ماده 5 در دوره گذشته و کمیسیون توافقات و معماری مناطق صورت می گیرد، گفت: شورا مصمم است یک بار برای همیشه ساخت و سازهای شهری را تحت کنترل کرده و آنها را ضابطه‌مند کند.
عزم شورای شهر پایتخت برای ضابطه مند کردن ساخت و سازهای شهری/ انتقاد از مواجه پایتخت با تصمیم های قانونی اما مضراقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که آراء کمیسیون ماده 5 در دوره گذشته اکنون منجر به نگرانی شده است، اظهار کرد: این آراء در پشت درهای بسته بدون توجه به پیوست هایی که اعضا شورای شهر تا این حد بر آنها اصرار دارند، به تصویب رسیده است.

جریمه؛ جبران کننده حقوق پایمال شده شهروندی نیست

وی افزود: در نتیجه چنین عملکردی امروز شاهد هستیم که هر از چندگاهی یک تخلف بزرگ در ساخت و سازهای شهری سر بر می آورد که به علت این که دارای حقوق مکتسبه پس از آغاز به ساخت و ساز هستند، تنها می توان به دریافت جریمه از آنها اکتفا کرد با این وجود دریافت جریمه نمی تواند حقوق شهروندی پایمال شده در نتیجه آن تخلف را جبران کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در حال حاضر کمیسیون های معماری و توافقات در مناطق شهرداری نیز چنین روندی را دنبال می کنند، عنوان کرد: پیگیری های انجام شده توسط بنده در مورد ضوابط و مقرراتی که کمیسیون های توافقات در مناطق مختلف بر اساس آن عمل می کنند، نشاندهنده این است که ضوابطی در این زمینه وجود ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اما چه تصمیم های دوره گذشته کمیسیون ماده 5 و چه کمیسیون توافقات و معماری در دوره فعلی حتی اگر قانونی باشد بدون توجه به اثر بر سرانه و محله همچنین بافت منطقه گرفته شده و به ضرر شهر است. در واقع شهر امروز با تصمیم های قانونی اما ضرر رسان مواجه است.

ساخت و سازهای شهری از کنترل شورا خارج شده است

شاکری با اشاره به این که طبق مذاکرات صورت گرفته با کمیسیون معماری و شهرسازی قرار است، یک بار برای همیشه ساخت و سازهای شهری را تحت کنترل و ضابطه درآوریم، خاطرنشان کرد: حتی در صورتی که مجوزها از طریق کمیسیون ماده 5 یا مناطق دریافت شده باشد، بالاخره باید از یک نقطه ای به کنترل این ساخت وسازها پرداخت، زیرا در حال حاضر این ساخت وسازها از کنترل اعضای شورای شهر خارج است و پس از وقوع متوجه این تخلف ها می شویم.

وی در پایان تاکید کرد: باید به منابع اصلی مراجعه کرد و تقسیم کاری برای بررسی این پرونده ها انجام داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *