برزو نیک‌نژاد درام نویس خلاقی است/ برای ایفای نقش "ارسلان" ما به ازای بیرونی هم داشتیم/با توجه به تجربه کاری‌ام در هر اثری بازی نمی‌کنم

9:42 - 07 تير 1394
کد خبر: ۵۶۹۶۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: بازیگر"دردسرهای عظیم2"گفت: "برزو نیک‌نژاد" از جمله هنرمندان باهوشی است که به خوبی درام را می‌شناسد و فردی خلاق و باهوش در حوزه سریال و فیلم سازی است.
امیر غفارمنش بازیگر سریال‌هایی چون ساعت‌خوش، سیب‌خنده، همسایه‌ها، چشم به راه، دنیای شیرین،جادوی مهتاب،هفت گنج،رستوران خانوادگی‌وخوش‌نشین‌ها بازی بوده که این روزها درمجموعه تلویزیونی"دردسرهای عظیم"به کارگردانی "برزو نیک‌نژاد" بازی کرده و هم اکنون این سریال از شبکه سه در حال پخش است.او در سری دوم این سریال در نقش "ارسلان"بازی کرده که به بهانه حضورش با او به گفت‌وگو نشستیم که بخشی از آن را در مصاحبه زیر میخوانید.

آقای غفارمنش شما درسریال "دردسرهای عظیم2" نقش ارسلان را بازی می‌کنید که می‌خواهد یک شبه به همه چیز برسد و به موقعیت چشمگیری دست یابد.زمانی که برای ایفای نقش در این مجموعه مناسبتی دعوت شدید چه واکنشی نشان دادید؟



 
ارسلان جزءنسل جوانانی است که می‌خواهد بدون زحمت پله‌های موفقیت را سپری کند.پیش از شروع نقش، من با برزو نیک‌نژاد، کارگردان سریال درباره شخصیت ارسلان صحبت کردم و خواسته او بود که بازی‌ها در این سریال کاملا واقعی و معمولی به نظر بیاید و به هیچ‌وجه غلو آمیز نباشد و من هم پذیرفتم که در این سریال بازی کنم.

در گذشته "برزو نیک‌نژاد" چندین بار به شما پیشنهاد همکاری داد که شما نپذیرفیتید،دلیل خاصی داشت؟  
 

برزو نیک نژاد همیشه به من لطف داشته و قبل از سریال "دردسرهای عظیم" من را برای دو تا سه کار دیگری چون "دیوار" و "دودکش" انتخاب کرده بود که با او همکاری کنم، اما هر بار بنا به دلایلی این اتفاق نمی‌افتاد و من سر کار دیگری بودم و این افتخار را نداشتم که با او همکاری کنم. تا این که خوشبختانه در سریال "دردسرهای عظیم"توانستم جلوی دوربین این کارگردان با استعداد کشورمان روم. 




چقدر از ویژگی‌های نقش خود تا قبل از جلوی دوربین رفتن می دانستید؟
 
تا روزی که جلوی دوربین رفتم، خیلی درباره ویژگی‌های نقش نمی‌دانستم و اطلاعات اندکی داشتم. زمانی که اولین سکانس را بازی کردم، برزو من را کنار کشید و گفت می‌خواهم در سریال، نقش جوانی را بازی کنی که بدون صبر و زحمت می‌خواهد یک شبه راه را طی کند. در واقع او نمادی از برخی جوانان امروز است.

برزو نیک‌نژاد از جمله کارگردانانی است که میتواند بازی های ساده و روانی را از هنرمندان اثارش بگیرد.شما چه تجربیاتی را کسب کردید و چقدر حضور در این سریال برای شما تجربیات موفق گذشته را تکرار کرد؟ 




جنس بازی‌ها در این سریال ساده و روان است و هیچ یک از بازیگران قصد به زور خنداندن مخاطب را ندارد. بلکه قصه‌ای برایش تعریف می‌شود که موقعیت‌های خنده‌دار هم در آن وجود دارد.

ارسلان فرزند صاحب خانه بوده  که در زمان بروز مشکلات برای دیگرافراد خانواده نقشی خاص را ایفا می کند.در واقع لوکیشن اصلی این سریال خانه‌ای بزرگ و حیاط دار است که چند خانواده کنار هم زندگی می‌کنند، همین مساله یکی از ویژگی‌های سریال تلویزیونی دردسرهای عظیم شده است، چرا که مخاطب را ناخودآگاه به یاد قدیم می‌اندازد که خانواده‌ها کنار هم و در یک فضای آرام زندگی می‌کردند و همدیگر را در زمان مشکلات تنها نمی‌گذاشتند.




برای ایفای نقش ارسلان ما به ازای بیرونی هم داشتید؟


بله، جوانان عجولی که می خواهند یکشبه ره صدساله را طی کنند. بنابراین از آنجا که جوانانی به این شکل در اطرافم زیاد دیدم کاملا نسبت به چنین افرادی شناخت دارم و می‌دانستم باید چطور این تمایل را در بازی‌ام به تصویر بکشم.

این در حالی است که بدون صبر و تلاش نمی‌توان به جایی رسید. بازیگران معروفی مثل مهدی هاشمی را در نظر بگیرید، همه برای رسیدن به موقعیت خوب صبر و تلاش کردند و نمی‌توان بدون صبر به جایی رسید. در حرفه ما سالانه تعداد زیادی به عنوان بازیگر کارشان را آغاز می‌کنند، ولی واقعا چند نفر از این تعداد بیشمار علاقه‌مند به حرفه بازیگری باقی می‌مانند؟
فقط کسانی می‌مانند که تلاش مضاعف برای کارشان داشته باشند. این اتفاق در شغل شما و دیگر مشاغل هم رخ می‌دهد.




اگر بخواهید یکی از ویژه گی های بارز "برزو نیک نژاد" اشاره کنید کدام یک را نام می‌برید؟


یکی از ویژگی‌های نیک‌نژاد، نگاه سینمایی‌اش است و با همین نگاه هم این سریال را ساخته است. مخاطبان هم تا این بخش از داستان لذت بردند و بازتاب‌های خوبی را از سوی مردم داشته ایم .برزو نیک نژاد از جمله هنرمندان باهوشی است که به خوبی درام را می شناسد و فردی خلاق و باهوش در حوزه سریال و فیلم سازی است. 

با توجه به همزمانی تولید و پخش، آیا استرسی از اینکه کار باید به موقع به پخش برسد،نیز داشتید؟



به هر حال همیشه این حس وجود داره که کار با دقت و کیفیت خوبی به پخش برسد ولی با وجود 27 سال کار کردن ما توانستیم تجربیات خوبی را در این حوزه به دست بیاوریم. ضمن این که بخش‌هایی از این سریال ضبط شده بود که پخش آن از شبکه سه آغاز شد.در ضمن روز پخش بودن این ویژگی را دارد که ببینیم آیا طراحی موقعیت‌های خنده‌داری که برای سکانس‌های مختلف در نظر داشتیم در آمده یا نه و از این به بعد باید چطور باشد.

درباره این مسائل با کارگردان صحبت می‌کنیم. از آنجا که آقای نیک‌نژاد خودش درام‌نویس خوبی است، بنابراین هر بخش از قصه که به تغییرات جزئی نیاز داشته باشد، حتما این کار را انجام می‌دهد تا همه صحنه‌های این سریال کیفیت لازم را داشته باشد و پر از اتفاقات خوب باشد.




بازی شما با جواد عزتی نیز مورد توجه مخاطب قرار گرقته است آیا در گذشته شما و جواد عزتی با هم تجربه بازی در یک سریال را داشته‌اید؟

نه، بازی در این سریال نخستین تجربه همکاری ماست، اما از قبل با هم رفیق بودیم و روحیات همدیگر را خوب می‌شناسیم، به همین دلیل سعی کردیم بخشی از شیطنت‌های دنیای واقعی را وارد کار کنیم.

تاچه‌اندازه"مهران مهام"تهیه‌کننده‌ این سریال‌با توجه به پخش روزانه "دردسرهای عظیم2"حساسیت و نگرانی در مقابل ضبظ سکانس ها به خرج می‌دادند؟



واقعیت این است که این سریال کمی متفاوت است و ایرج محمدی و مهران مهام وسواس‌هایشان در طول کار خیلی زیاد است. حتی از یک سکانس هم نمی‌گذرند. شاید باورتان نشود، اما گاهی برای هر سکانس حدود نیم ساعت حرف می‌زنیم.

این دو نفر مرتب با نویسندگان درباره قصه و شخصیت‌ها صحبت می‌کنند و اگر شخصیتی رها شده باشد، گلایه می‌کنند چرا شخصیت به سرانجام نرسیده یا به حاشیه رفته است. دلیل وسواس‌های این دو نفر این است که درام را خیلی خوب می‌شناسند. بنابراین دشواری‌های کار نه تنها سخت نیست، بلکه برایم جالب است و با این لحظات زندگی می‌کنم، چون احساس می‌کنم شخصیتی که بازی می‌کنم هویت دارد و در هیچ یک از بخش‌های قصه رها نمی‌شود. در مجموع از بازی در این سریال راضی هستم.



به عنوان سوال پایانی چرا در سال‌های اخیر گزیده کار شده‌اید در حالی که قبلا جزو بازیگران پر کار تلویزیون بودید؟

راستش گاهی فیلمنامه‌ها را که می‌خوانم، نظرم را جلب نمی‌کند. گرچه برخی دوستانم هم ناراحت می‌شوند که چرا کار با آنها را رد می‌کنم، اما ترجیح می‌دهم نقشی را بازی کنم که جای کار برایم داشته باشد.دلیل بعدی اینکه سنی از ما می گذرد و با توجه به سطح توقع مردم از ما،دیگر نباید در هر اثری بازی کرد و به همین دلیل حساسیت من از نقش بیشتر شده است.

گفت‌و‌گو از الهه علیزاده


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *