اشتغال زایی در جامعه نیازمند نرخ رشد اقتصادی 7 درصد/نرخ بیکاری دانش آموختگان 30 درصد

10:59 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۷۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در کشور را ۱۱ و نیم درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری دانش آموختگان دختر 30 درصد است.
به گزارش ، حسن طائی طی گفت وگویی تلویزیونی با عنوان چالش های پیش روی اشتغال در کشور با بیان اینکه همه دستگاه ها در ایجاد اشتغال نقش دارند اظهار کرد: در حال حاضر 22 میلیون فرد شاغل در اقتصاد ایران حضور دارند و 2 و نیم میلیون نفر هم بیکارند که بر اساس آمار رسمی مرکز آمار نرخ بیکاری 11 و نیم درصد است.

وی در تعریف بیکاری اظهار داشت: هر کس در طول هفته گذشته حتی یکساعت هم فرصت شغلی نداشته باشد بیکار محسوب می شود.

طائی گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان 18 درصد و دانش آموختگان بین 21 و نیم تا 22 درصد است که در این بین نیز نرخ بیکاری دانش آموختگان دختر 30 درصد و پسر 12 درصد است.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به طور کلی امروز در تمام بازارهای جهان ، بیکاری دانش آموختگان مساله جدی محسوب می شود چرا که کارآفرینان و سرمایه گذاران درصدد جذب این افراد هستند.

طائی با بیان اینکه ما توجه جدید به دانش آموختگان و علوم جدید در ایجاد اشتغال در جامعه داریم گفت: کسری رشد بیکاری و سرمایه گذاری ناکافی در اقتصاد موجب انباشت بیکاری و تورم رکودی شده است که امیدواریم با خروج از تحریم ها اوضاع بهتر شود.

وی افزود: در همه جای جهان سلسله مراتبی برای نظام آموزش عالی تعریف شده و انتظار نیست دانش آموخته یک فرد کاملا با مهارت باشد اما انتظار می رود مطابق نیاز بازار، رشته های تحصیلی در دانشگاه ها عرضه شود.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد ایران نیازمند رشد بالای 7 درصد است تا بتواند مشاغل مورد نیاز دانش آموختگان را فراهم کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *