رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرانسه: در صورت برطرف نکردن اختلافات ایرباس تحریم‌هایی علیه آمریکا اعمال می‌کنیم

13:47 - 11 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۵۲۷۳
وزیر دارایی فرانسه تهدید کرد در صورتی که دولت آمریکا برای حل اختلاف ایرباس تلاش نکند، فرانسه تحریم‌هایی علیه کشور آمریکا اعمال می‌کند.
فرانسه: در صورت برطرف نکردن اختلافات ایرباس تحریم‌هایی علیه آمریکا اعمال می‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل ، روز چهارشنبه دولت آمریکا یک پرونده ایرباس به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار را به دست آورد و از سازمان تجارت جهانی خواست تا ۱۰ درصد تعرفه در هواپیما‌های غیرنظامی از اتحادیه اروپا را تصویب کند.

برونو لو میر وزیر دارایی فرانسه روز پنجشنبه ۳ اکتبر تهدید کرد در صورتی که دولت آمریکا برای حل اختلاف ایرباس تلاش نکند، فرانسه تحریم‌هایی علیه کشور آمریکا اعمال می‌کند.

وزیر دارایی فرانسه در ادامه گفت، " در صورتی که دولت آمریکا دستی را که فرانسه و اتحادیه اروپا به سمت آنان دراز کرده را پس زند، ما واکنش خود را با اعمال تحریم‌ها علیه آمریکا نشان می‌دهیم. "

اسپوتنیک نوشت، روز گذشته اتحادیه اروپا تهدید کرد در صورتی که واشنگتن به اعمال تعرفه‌ها به ارزش ۷.۵ میلیون دلار به کالا‌های اروپایی را اعمال کند با اقدامات تلافی جویانه رو به رو خواهد شد.

به دنبال این حکم آمریکا از سازمان تجارت جهانی خواست تا جلسه‌ای در ۱۴ اکتبر برای تایید درخواست اعمال ۱۰ درصد تعرفه برای هواپیما‌های بزرگ ساخت کشور‌هایی عضو اتحادیه اروپا شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *