انتقاد از نبود عدالت در پرداخت مابه‌تفاوت حقوق میان پرستاران و پزشکان

14:47 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۰۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از بزرگنمایی صورت گرفته در خصوص پرداخت حقوق پرستاران گفت: پرداخت مابه التفاوت چند صد میلیون تومانی پزشکان سبب شده تا این قشر بیشتر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در خصوص افزایش حقوق پرستاران و پرداخت مابه التفاوت‌ها به این افراد اظهار کرد: افزایش حقوق پرستاران بر اساس حکمی که دولت برای سایر کارکنان دولت هم تعیین کرده، صورت گرفته است، در واقع هیچ تفاوتی در افزایش حقوق‌ها صورت نگرفته  است.

وی در ادامه به سخنان معاون وزیر بهداشت مبنی بر افزایش حقوق پرستاران اشاره کرد و افزود: چنین چیزی صحت ندارد و در واقع طرح مبتنی بر عملکرد جایگزین طرح کارانه بوده که از 6 ماه گذشته شروع شده و قرار است در برخی بیمارستان‌ها اجرا شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این مطلب که مسئولان در تلاش هستند که قبل از اجرای این طرح مابه التفاوت‌ها را پرداخت کند که این موضوع تنها مربوط به پرستاران نیست بلکه پزشکان و پیراپزشکان نیز پرداخت شده است، افزود: متاسفانه این اقدام در شهر قم صورت گرفت که باعث نارضایتی پرستاران و اعتراض آنها در سه بیمارستان شد.

شریفی مقدم در ادامه با انتقاد از بزرگنمایی صورت گرفته در خصوص پرداخت حقوق پرستاران افزود: پرداخت مابه التفاوت چند صد میلیون تومانی پزشکان سبب شده تا این قشر بیشتر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که نابرابری در پرداخت‌های پزشکان و پرستاران را مقابل هم قرار داده است، تصریح کرد: در واقع اختلاف پرداخت‌ها در مابه التفاوت سبب شده تا نابرابری‌ها بیشتر دیده شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *