تامین امنیت گذرگاه‌ غیرنظامیان در ادلب/ پایگاه ترکیه در جنوب ادلب گلوله باران شد

14:53 - 23 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۹۳۸۲
تحولات اخیر در استان ادلب آخرین پناهگاه تروریست‌های باقی مانده در سوریه از پایان درگیری‌ها و پاکسازی این استان حکایت دارد.
تامین امنیت گذرگاه‌های خروج غیرنظامیان از ادلب/ ارتش سوریه پایگاه ترکیه در ادلب را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین الملل ؛ ارتش سوریه اقدامات لجستیکی لازم را برای انتقال غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در «ادلب» انجام داده است.

به گزارش سانا، ارتش سوریه اقدامات لجستیکی لازم را در گذرگاه «ابو الضهور» به منظور انتقال خانواده‌های سوری ساکن تحت مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی انجام داده است.
 
این در حالی است که تروریست‌ها با تیراندازی به سوی خودروهای حامل غیرنظامیان در این گذرگاه تلاش می‎کنند از خروج آنان از ادلب جلوگیری کنند.

نقض مکرر آتش بس در ادلب از سوی گروه‌های تروریستی به ویژه «هیئت تحریر الشام» سبب شده تا گمانه زنی‌ها در مورد آغاز دور جدید عملیات پاکسازی در این استان توسط ارتش سوریه تقویت شود.

از سوی دیگر، چند منبع نظامی ارتش سوریه خبر عملیات علیه پست تازه تاسیس شده ترکیه در حومه جنوبی ادلب را تایید کردند. این پست نظامی در چند کیلومتری شهر «معره النعمان» سوریه راه اندازی شده بود.

در پی بمباران این پست، ترکیه صبح روز شنبه اقدام به تقویت پایگاه نظامی خود در معره النعمان کرده و کاروانی نظامی شامل بیش از ۳۰ خودروی زرهی را به این منطقه اعزام کرد.

پایگاه نظامی ترکیه در معره النعمان برخلاف ۱۲ پایگاه دیگر این کشور در استان ادلب سوریه در مذاکرات آستانه از موضوعات مورد بحث نبود. این پایگاه ماه گذشته به دنبال پیشروی‌های ارتش سوریه در شمال استان «حماه» تاسیس شد.

وزارت دفاع ترکیه هنوز در مورد هدف قرار گرفتن پایگاهش در نزدیکی معره النعمان اظهارنظری نکرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *