رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برپایی بازار عرضه مستقیم کالا در تهران

14:46 - 24 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۶۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران گفت: بازارهای عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی برای اولین بار درشهرستان تهران بر اساس آیین نامه اجرایی بهبود فضای کسب وکارراه اندازی می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، امید شنعه ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: براساس  آیین نامه اجرایی بهبود فضای کسب و کار که از سوی معاون اول رئیس جمهور در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد با تشکیل کارگروهی متشکل از فرمانداری، اتاق اصناف واستانداری و شورای شهر تشکیل شد که براساس آن ایجاد بازارهایی مصوب شد.

وی در ادامه افزود: این بازارها برای تولید کنندگان خرد و کوچک (کمتر از 50 نفر پرسنل، فروشندگان کم سرمایه، اصناف، تولید کنندگان، مشاغل خانگی، شرکت های تعاونی وغیر تعاونی) راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه از این بازارها مانند نمایشگاه های دائمی و فصلی سوء استفاده نشود یک بانک اطلاعاتی جامع تهیه و تدوین می شود و هر غرفه دار حداکثر دو ماه متوالی می تواند از یک غرفه استفاده کند.

شنعه ادامه داد: این غرفه ها شامل محصولات ایرانی و به صورت عرضه مستقیم کالا بوده و درمحل پارک ارم شامل 150 تا 200 غرفه راه اندازی شده که سه شنبه هفته جاری افتتاح می شود.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و توسعه تعاون استان تهران بیان کرد: تهران به عنوان پایلوت بر اساس آیین نامه اجرایی بهبود فضای کسب وکار انتخاب شده و به مرور درشهرستان های دیگر این بازارها راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف حذف واسطه گری و جمع کردن دستفروش ها از سطح شهر و همچنین کمک به قشر تولیدکننده بوده که براساس آن هیچ دستگاهی دراین طرح اجازه ندارد مستقل عمل کند و این طرح به صورت یک کارگروه عمل می کند.


انتهای پیام//



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *