عمل به تکلیف امروز منافاتی با واقع‌گرایی ندارد/دشمن به بهانه مذاکرات به دنبال راهی برای ضربه زدن به استقلال کشور است

11:51 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۳۶۷
خبرگزاری میزان: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت امروز اصولگرایان گفت: همه باید بدانند امروز عمل به تکلیف و آرمان‌گرایی منافاتی با واقع‌گرایی ندارد.
عمل به تکلیف امروز منافاتی با واقع‌گرایی نداردبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز برگزار شد اظهارکرد: باید اشاره‌ای به وضعیت امروز انقلاب اسلامی داشته باشیم و بدانیم چه سرمایه‌هایی را بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی داریم.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین نعمت و سرمایه ما داشتن یک رهبری تمام عیار بر طبق موازین انقلاب اسلامی که تکیه‌گاه ما در تمام مراحل این انقلاب است که کارآیی خودشان را همیشه در مراحل حساس نشان داده‌اند.

حدادعادل تصریح کرد: دومین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که این انقلاب اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌ها، جنگ و تحریم توانسته است دوام خودش را ثابت کند و این خود یک سرمایه بسیار بزرگی است به گونه‌ای که ما در طول این 37 سال توانسته‌ایم نیروهای انسانی متدین و ارزشمندی را تربیت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های علمی امروز کشور گفت: من از همان اوایل انقلاب در سمت‌های گوناگونی مسئولیت داشته‌ام لذا به صراحت می‌گویم ما امروز توانسته‌ایم علاوه بر ریزش‌ها و رویش‌های فراوانی که داشته‌ایم در عرصه‌های گوناگون علمی نیز پیشرفت‌های خوبی را بدست آوریم که این خود یک سرمایه بسیار بزرگ است.

وی اضافه کرد: ما توانسته‌ایم یک ساز و کار مناسب را برای انتقال نرم قدرت در راستای مردم‌سالاری، آزادی و انتخابات در کشور ایجاد کنیم.

حدادعادل تصریح کرد: امروز این دوام و ثبات انقلاب دشمنان‌ ما را نگران کرده و آنها فهمیده‌اند که برای مبارزه با این انقلاب ریشه‌دار باید به فکر اقدامات ریشه‌داری از جمله تحریم‌های هسته‌ای باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آنها با توجه به این واقعیت‌ها سعی کرده‌اند بیداری اسلامی را به سمت تکفیری و شکل خشن آن یعنی داعش منحرف کنند از این رو استکبار جهانی داعش را برای جلوگیری از رکود انقلاب اسلامی ایجاد کردند که در طول تاریخ جهان اسلام چنین مسئله‌ای بی سابقه است.

وی با اشاره به فضای داخل کشور گفت: دشمنان سعی کرده‌اند با ایجاد تحریم‎ها و خط نشان‌های گوناگون به بهانه مذاکرات راهی برای نفوذ داخلی و ضربه به مهمترین سرمایه ما یعنی استقلال به دست بیاورند و امروز می‌خواهند به بهانه راستی آزمایی امضای ما را پای چنین مسئله‌ای بکشانند.

 این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمنان امروز حتی برنامه‌ریزی‌هایی را در صحنه جنگ نرم انجام داده‌اند که جلوه این موضوع را در فضای مجازی و ماهواره ها می‌توان مشاهده کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان تا به حال در دوره‌های گوناگونی مسائل مختلفی را حول محور وحدت تجربه کرده‌اند از این رو امروز بنده در این جلسه می‌خواهم به موانعی که شاید برای وحدت وجود داشته اشاره کنم.

حدادعادل تصریح کرد: یکی از بزرگترین موانع بر سر راه اصولگرایی این است که برخی می‎گویند باید بعضی‌ها در جریان اصولگرایی حضور نداشته باشند و حضور خود در این جریان را منوط به عدم حضور عده دیگری می‌کنند از این رو بنده باید بگویم که ما نباید فراموش کنیم که همیشه رهبری بر این موضوع تاکید دارند که علاوه بر آرمان‌گرایی باید واقع‌گرایی را نیز در دستور کار خودمان قرار دهیم بنابراین امروز عمل به تکلیف منافاتی با واقع‌گرایی ندارد.

وی افزود: امروز باید در این مسیر علاوه بر عمل به تکلیف صحنه را نیز ببینیم و انعکاس‎هایی را از خود نشان دهیم زیرا ممکن است اصرار و پافشاری بر برخی از مسائل موضوعات غیرقابل جبرانی را ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: امروز ما باید علاوه بر منافع گروه خودمان انقلاب اسلامی و راه شهداء را نیز در نظربگیریم و به دنبال مجلسی باشیم که با انقلاب، آرمان‎ها ، رهبری و شهداء هماهنگ باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان باید رابطه خودشان را  با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نهاد روحانیت هماهنگ کنند گفت: این انقلاب برآمده از روحانیت و حوزه و مرجعیت است لذا ما باید تقسیم‌بندی مشخصی را بین خودمان و نهاد روحانیت ترسیم کنیم و نقش تشکل‌ها و نهاد روحانیت را به طور دقیق مشخص کنیم.

وی با اشاره به فضای انتخابات در کشور گفت: اصولا در کشور 60 درصد مردم قشر خاکستری هستند که در چند ماه نزدیک به انتخابات تحت تاثیر فضا و گفتمان غالب انتخابات قرار می‌گیرند که ما باید برنامه‌ریزی خاصی را برای این دسته از مردم درنظربگیرم.

حدادعادل بیان کرد: امروز هماهنگی خاصی بین تشکل‌های اصولگرا در شهرستانها وجود دارد از این رو ما باید سعی کنیم این وحدت را با کنار گذاشتن تفرقه‌ها تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: ما نباید فقط خودمان را ببینیم از این رو باید نفع آینده را به نفع آنی ترجیح دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *