اعلام آخرین آمار شناسایی تخلفات ساخت و ساز در منطقه یک پایتخت/ انتقاد از وفور بلند مرتبه سازی در گلوگاه تهران

11:24 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۳۴۷
خبرگزاری میزان: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اعلام خبر شناسایی 35 مورد تخلف ساخت و ساز در منطقه یک تهران بر برخورد با شهردار منطقه در این خصوص تاکید کرد.
شناسایی 35 پرونده تخلف ساخت و ساز در منطقه پایتخت/ لزوم برخورد با شهردار منطقه در این خصوصابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان با اعلام خبر شناسایی 35 مورد تخلف ساخت و ساز در منطقه یک تهران خاطرنشان کرد: جدای از ارزش ریالی این پرونده ها باید به ارزش قانونی آنها نگریست، زیرا تنها در یک منطقه شهری که از ارزش ریالی و منطقه ای خوبی نیز برخوردار است، شاهد وجود 35 مورد تخلف بوده ایم.

تخریب ساختمان هم پروانه می خواهد چه برسد به ساخت آن

وی با بیان این که وجود هر یک از این پرونده ها وقت و انرژی بسیاری را جهت رسیدگی به خود اختصاص می دهد، عنوان کرد: حتی اگر مالکان این ساختمان ها به امید کسب پروانه پس از ساخت وساز آغاز به ساخت کرده اند، تخلف محسوب می‌شود. این در حالی است که طبق قانون حتی تخریب یک ساختمان فرسوده نیز نیاز به پروانه دارد.

انتقاد از وفور بلند مرتبه سازی در گلوگاه تهران

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به این که منطقه یک گلوگاه تهران است، تاکید کرد: وجود ساختمان های بلندمرتبه در این منطقه از ردوبدل هوا به پایتخت جلوگیری می کند. ممکن است وزش باد تاثیر اندکی در کاهش آلودگی هوای پایتخت و تازه شده هوا داشته باشد، اما این ساختمان ها به نوبه خود منجر به ایجاد گره های ترافیکی نیز می شود و ترافیک نیز خود آلودگی دوچندانی را ایجاد می کند.

قناعتی با بیان این که بخشی از منطقه یک بافت روستایی دارد، افزود: به همین دلیل بخشی از خیابان ها در این منطقه همچنان مناسب تردد درشکه و عابران است و توان پذیرفتن گره های ترافیکی را ندارد.با تکیه بر استدلال های بیان شده نمی توان از حقوق قانونی و شهروندی در هر یک از این 35 پرونده گذشت.

تبدیل منطقه یک به پارکینگ متحرک

وی با انتقاد از این که منطقه یک تهران با تخلف های ساختمانی گسترده به پارکینگ متحرک تبدیل شده است، اظهار کرد: ساخت و ساز ساختمان هایی که بدون پروانه ساخته می شوند با توجه به غیرقانونی بودن آنها باید متوقف شوند و مالک به منظور انجام روال قانونی برای دریافت مجوز اقدام کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر برخورد با شهردار منطقه در این خصوص گفت: اعضای شورای شهر از تعداد بالای پرونده تخلف شهری تنها در یک منطقه متعجب بودند زیرا این تخلف بسیار بزرگ و گسترده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید برای تعیین تکلیف چگونگی برخورد با این 35 مورد تخلف هر یک از آنها را در خصوص وضعیت قرار گیری در طرح تفصیلی، میزان تراکم و سایر ضوابط ساخت وساز شهری بررسی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *