عملیات مجدد ارتش سوریه در ادلب؛ پایگاه تروریست‎ها گلوله باران شدند

11:59 - 15 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۴۷۴
ارتش سوریه که از روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای عملیات در ادلب را از سر گرفته تاکنون توانسته ضربات سنگینی بر پیکره گروه‌های تروریستی وارد کند.
عملیات مجدد ارتش سوریه در ادلب؛ پایگاه تروریست‎ها گلوله باران شدندبه گزارش گروه بین الملل ؛ درگیری میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در استان «ادلب» از روز دوشنبه و در پی انتشار بیانیه ارتش سوریه مبنی بر از سرگیری عملیات در این استان به دلیل نقض آتش بس از سوی گروه‌های تروریستی آغاز شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، بیانیه ارتش سوریه ضمن انتقاد از رویکرد ترکیه در ادلب، تاکید کرد با توجه به مشروط بودن توافق آتش بس، عملیات نظامی در این منطقه توسط ارتش سوریه از سر گرفته خواهد شد.

آتش بس چهار روزه در ادلب در پی حمله هوایی تروریست‌ها به پایگاه هوایی در «حمیمیم» شکسته شد.

در حالی که درگیری‌های اخیر عمدتا در بزرگراه M۵ میان حلب و حمص و خان شیخون در جنوب ادلب متمرکز شده بود، امروز مواضع تروریست‌ها در خان شیخون مجددا به شدت بمباران شد.

گروه تروریستی «جبهه النصره» وابسته به القاعده اعلام کرد از خروج از این استان خودداری خواهد کرد.

این گروه تروریستی که ستون فقرات «هیئت تحریرالشام» محسوب می‌شود، تاکید کرد به عقب نشینی ۲۰ کیلومتری در عمق استان ادلب براساس توافق ترکیه و سوریه اقدام نخواهد کرد.

ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات پاکسازی استان‌های «حماه» و «حلب» از وجود و بقایای تروریست‎ها، عملیات تهاجمی خود علیه مواضع آنان را در این دو استان تشدید کرده است.

در حالی که تروریست‌ها از روز دوشنبه زیر آتش سنگین یگان‌های مختلف ارتش سوریه قرار دارند، امروز شاهد عملیات یگان توپخانه‌ای ارتش علیه مواضعشان در شهر «حیان» در شمال استان حلب هستند.

«کفر زیتا» استان حماه نیز امروز هدف عملیات هجومی ارتش سوریه قرار گرفت.

عملیات یگان‌های مختلف ارتش سوریه در هفته‌های اخیر و در واکنش به نقض مکرر توافقات از سوی گروه‌های تروریستی موفقیت آمیز بوده و منجر به آزادی چند منطقه رابردی از کنترل تروریست‌ها شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *