رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارائه اخطار زیست محیطی به 8 بیمارستان/ اجرای طرح پایش بیمارستان ها در رباط کریم و شهرری

20:20 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۶۹۱
خبرگزاری میزان: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که در طرح جهادی پایش بیمارستان‌ها هشت بیمارستان اخطار زیست محیطی دریافت کردند، گفت: این طرح علاوه بر شهر تهران در شهرستان‌های ری و رباط کریم نیز اجرا خواهد شد.

ارائه اخطار زیست محیطی به هشت بیمارستان/ اجرای طرح پایش بیمارستان ها در رباط کریم و شهرریبه گزارش گروه اجتماعی ، محمد هادی حیدرزاده در حاشیه طرح جهادی پایش بیمارستان‌های تهران با اشاره به اینکه از طرح جهادی پایش بیمارستان‌ها علاوه بر شهر تهران در شهرستان‌های ری و رباط کریم نیز اجرا خواهد شد، افزود: در این طرح که به صورت سرزده از بیمارستان ها بازدید به عمل می‌آید دو موضوع وضعیت تصفیه خانه فاضلاب و نیز وضعیت امحاء پسماندهای عفونی در بیمارستان ها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در آغاز این طرح بیمارستان هاشمی نژاد مورد بازدید و بررسی قرار گرفت، افزود: خوشبختانه سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان در وضعیت مناسبی قرار داشته گرچه این مرکز گزارش خوداظهاری خود را نیز به موقع ارائه کرده و نمونه‌برداری هم از خروجی تصفیه خانه برای انجام راستی آزمایی توسط کارشناسان بعمل آمده است.

حیدرزاده اظهار کرد: طی چند ماه گذشته پسماندهای عفونی و شیمیایی این بیمارستان توسط پیمانکار این مجموعه به شهرستانهای اطراف تهران منتقل می شد که با پیگیری محیط زیست خوشبختانه این مسئله برطرف شده است و در مجموع رضایت نسبی از عملکرد این مجموعه وجود دارد.

فعال بودن اکثر سیستم‌های تصفیه خانه در تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به فعال بودن اکثر سیستم‌های تصفیه خانه در شهر تهران اشاره و بیان کرد: هشت بیمارستان در تهران فاقد سیستم تصفیه خانه هستند که اخطاریه زیست محیطی لازم در این خصوص صادر و به آنها ابلاغ شده است.

حیدرزاده ادامه داد: با توجه به تحول خوبی که در نظام سلامت کشور ایجاد شده امیدوار هستیم وزارت بهداشت به موضوعات زیست محیطی مانند موضوع امحاء زباله و سیستم تصفیه خانه نگاه ویژه داشته باشد.

انعقا تفاهم نامه برای راه اندازی زباله سوز بیمارستانی در آرادکوه

وی در بخشی از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین محیط زیست و شهرداری و وزارت بهداشت در هفته‌های آتی اشاره و بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک مرکز زباله سوز 300 تنی برای زباله‌های بیمارستانی در آرادکوه کهریزگ احداث خواهد شد که در این صورت بسیاری از مشکلات زباله‌های بیمارستانی برطرف خواهد شد.

راه اندازی سامانه حمل زباله‌های بیمارستانی توسط شهرداری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سامانه ویژه حمل زباله‌های بیمارستانی توسط شهرداری تهران بزودی فعال خواهد شد، گفت: با فعال شدن این سامانه کلیه زباله‌های بیمارستانی به صورت مجزا از زباله‌های شهری جمع‌آوری خواهند شد.

حیدرزاده در پایان با اشاره به اینکه زباله عفونی توسط اتوکلاو صرفا بی خطرسازی می‌شود و در حال حاضر با ایزولاسیون جداگانه دفن می‌شود، خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی پایان امحاء نیست و زباله سوز مرکزی قطعا باید اجرایی شود. امیدواریم تا پایان سال این مرکز فعال شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *