رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران قادر به رهگیری ناو هواپیمابر آمریکا است

11:03 - 29 تير 1398
کد خبر: ۵۳۴۵۵۴
نشنال اینترست در مطلبی با اشاره به اینکه در پی هر تنش طی سال‎های اخیر ایران همواره قوی‌تر شده است می‎نویسد که ایران اکنون نیز توان رهگیری ناو‌های هواپیمابر آمریکا را در منطقه دارد.

ایران قادر به متوقف کردن ناو هواپیمابر آمریکا استبه گزارش گروه بین الملل ؛ نشنال اینترست در یادداشتی به تحولات اخیر و همچنین سرنگون شدن پهپاد گلوبال هاوک آمریکا از سوی ایران اشاره کرده و می‌نویسد: در طول ۴ دهه گذشته همواره این تنش‌ها به صورت دوره‌ای افزایش و کاهش داشته است و هر بار ایران قوی‌تر شده است.

«کایل میزوکامی»، کارشناس و تحلیلگر امنیتی در این یادداشت می‌نویسد: ایران در زمینه نیروی موشک‌های بالستیک خود طی ۴۰ سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است.

میزوکامی می‌افزاید: همانگونه که نشنال اینترست در ماه گذشته نیز اشاره کرده است ایران طیف گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک را در اختیار دارد.

وی در بخش دیگری به موقعیت راهبردی ایران در خلیج فارس اشاره کرده و می‎گوید: مرز‌های جنوبی ایران در امتداد خلیج فارس و دریای عمان امتداد یافته‌اند؛ یک خط ساحلی که طولانی‌تر از خط ساحلی سه ایالت میشیگان، اورگان و کالیفرنیا است. ایران به راحتی می‌تواند حتی بدون تجهیزات پیشرفته شیء شناوری به بزرگی یک ناو هواپیمابر را در خلیج فارس ردیابی کند. جنگنده‌ها، بالگردها، کشتی‌ها و شناور‌های سپاه پاسداران می‌توانند به راحتی کشتی‌های آمریکایی را رهگیری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *