رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سنای آمریکا خواستار تحریم ترکیه شد

10:51 - 22 تير 1398
کد خبر: ۵۳۲۷۰۹
اعضای کمیته‌ روابط خارجی و نیروهای مسلح سنای آمریکا پس از انتقال نخستین محموله سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه، از دولت آمریکا درخواست کردند تا تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کند.

سنای آمریکا خواستار تحریم ترکیه شدبه گزارش گروه بین الملل ؛ وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه از انتقال نخستین بخش از قطعات سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به این کشور خبر داد.

پس از ورود این محموله به ترکیه جمعی از سناتور‌های آمریکا از ۲ کمیته نیرو‌های مسلح و روابط خارجی خواستار تحریم ترکیه شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته نیرو‌های مسلح سنا با انتشار بیانیه‌ای، از دولت این کشور خواستار شده که تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کند.

این بیانیه می‎گوید: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم تا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم را به طور کامل اجرا کند. علاوه بر این در حالی که تحویل قطعات جنگنده اف ۳۵ به ترکیه به صورت نامحدود لغو شده است از وزارت دفاع می‌خواهیم تا به حضور ترکیه در پیشبرد برنامه جنگنده اف ۳۵ پایان دهد.

روز سه‌شنبه گذشته «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن بیان این مطلب که موضع واشنگتن درباره خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی آنکارا تغییری نکرده است هشدار داد که خرید این سامانه پیامد‌های وخیمی برای ترکیه در پی خواهد داشت.

تنش‌های واشنگتن و آنکارا از زمان اعلام تصمیم ترکیه مبنی بر خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ از روسیه آغاز شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *