اشرف غنی: هرچه زودتر نقشه امنیتی و استراتژیکی زابل باید فراهم شود

7:45 - 15 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۷۶۳
غنی در سفر خود به زابل دستور داد تا نقشه استراتژیک امنیتی ولایت زابل را آماده سازند و در آن تمام چالش‌ها، وضعیت امنیتی و مشکلات این ولایت در عرصه‌های ساختاری، تشکیلاتی گنجانده شود.

به گزارش گروه بین الملل ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سفر خود به ولایت زابل، دیروز در جلسه‌ای، وضعیت عمومی و امنیتی این ولایت را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه که در محل اردوی ملی برگزار شد و در آن والی زابل، فرماندهان قول اردو، فرماندهان امنیتی و رئیس امنیت ملی این ولایت حضور داشتند، ابتدا مسئولان امنیتی ولایت زابل وضعیت عمومی امنیتی، سطح تهدیدات و عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولایت را به رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح افغانستان گزارش دادند.

آنها همچنین در خصوص چالش‌های امنیتی به ویژه مشکلات امنیتی در شهرستان‌ها به رئیس جمهور گزارش دادند.

رئیس جمهور افغانستان پس از شنیدن گزارش مسئولان امنیتی ولایت زابل، گفت: سفر من به زابل به‌منظور بررسی وضعیت امنیتی این ولایت و اتخاد تصمیم‌های فوری است.

غنی افزود: باید تمامی واقعیت‌ها درباره اوضاع امنیتی زابل گزارش شود و خطراتی که متوجه امنیت این ولایت است باید به صورت جدی تحلیل شود و پیشنهادات مشخص ارائه شود تا بتوان تصمیم گرفت که چگونه می‌توانیم در آن تغییر و بهبود ایجاد کنیم.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: مسئولان باید اطلاعات دقیق از کمیت و امکانات دشمن و نوع تهدیدی که متوجه امنیت ولایت زابل است، داشته باشند. در خصوص پوشش امنیتی شهرستان‌های شملزی، نوبهار، اتغر، سیوری، ارغنداب، دای چوپان و میزان توجه بیشتر شود و از وخیم شدن وضعیت امنیتی جلوگیری صورت گیرد.

فرمانده ارشد نیروهای مسلح افغانستان به مسئولان امنیتی ولایت زابل دستور داد تا جلوی فساد و ضایع شدن مهمات، امکانات و تجهیزات را به‌صورت جدی بگیرند.

وی همچنین به مسئولان وزارت دفاع ملی و وزارت کشور افغانستان دستور داد تا نقشه استراتژیک امنیتی ولایت زابل را آماده سازند و در آن تمام چالش‌ها، وضعیت امنیتی و مشکلات این ولایت در عرصه‌های ساختاری، تشکیلاتی و کمبود تجهیزات و درک از تهدیدات دشمن که متوجه این ولایت است، بگنجانند و راه حل‌های آن نیز در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور افغانستان به مسئولین امنیتی ولایت زابل دستور داد تا فرماندهان امنیتی شهرستان‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و آن عده از منسوبینی را که سال‌های متمادی به‌عنوان فرماندهان شهرستان‌ها ایفای وظیفه کرده‌اند، تبدیل و تغییر دهند، زیرا پست‌های دولتی میراثی نیست و فرماندهان در سطح شهرستان‌ها باید با مردم در تماس باشند و افراد صادق و خدمتگذار وطن و مردم در این پست‌ها گماشته شوند.

وی در خصوص مشکل ترمیم وسایل نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در ولایت زابل، به مسئولان وزارت‌های دفاع ملی و کشور افغانستان دستور داد، تا شرکت‌هایی را که مسئولیت ترمیم وسایل و وسایل نظامی را دارند، اگر به درستی کار خود را انجام نمی‌دهند، قراردادهای آنان را فسخ کرده و از کشور خارج نمایند.

رئیس جمهور افغانستان و فرماندهان نیروهای مسلح در پایان سخنان خود گفت که به امنیت شاهراه شماره یک که یک قسمت آن محدوده مسئولیت ارگان‌های امنیتی و دفاعی مستقر در ولایت زابل است، توجه جدی صورت گیرد و خطرات آن دور گردد تا انتقالات و اکمالات به صورت منظم انجام شود.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *