رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقام پاکستانی: "اسلام آباد" خواهان تقویت تجارت با تهران است

17:21 - 28 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۶۴۲۴
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت تاکید کرد: این کشور به رغم وجود تحریم ها به دنبال تقویت بیش از پیش همکاری های تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.

 

به گزارش گروه بین الملل ، عبدالرزاق داود روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان افزود: پاکستان همواره خواهان تعمیق مناسبات بازرگانی و اقتصادی با کشور دوست و همسایه ایران است.

وی با یادآوری سفر اخیر خود به ایران به همراه عمران خان نخست وزیر پاکستان و دیدار با وزیر صنعت و تجارت ایران، اظهار داشت: ما خواستار تقویت مناسبات میان دو کشور هستیم و با همین هدف نگاه رو به جلو به سفر آتی وزیر صنعت و تجارت ایران به اسلام آباد داریم.

عبدالرزاق داود گفت: حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان رضایت بخش نیست و ما معتقدیم به رغم مسائل و دشواری ها می بایست همکاری های تجاری را گسترش دهیم.

وی افزود: ایران و پاکستان در سال ۲۰۰۶ پیمان تجارت ترجیحی را امضا کردند اما این موافقتنامه چندان فعال نبود به همین دلیل فعال سازی هرچه بیشتر پیمان تجارت ترجیحی به نفع دو کشور است.

مشاور نخست وزیر پاکستان بر ضرورت تقویت و توسعه تجارت تهاتری با ایران و اجرای مکانیزم مشترک در این مسیر تاکید کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به ریاست «احمد امیرآبادی فراهانی» نیز با ابراز اطمینان از روند رو به رشد روابط میان دو کشور، تاکید کرد: ایران همواره آماده تعمق روابط با پاکستان در تمامی زمینه ها است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *