هاموند از رقابت جانشینی ترزا می‌ کناره گیری می‌کند

20:00 - 28 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۶۱۹۹
یک مقام آگاه در دولت انگلیس اعلام کرد فیلیپ هاموند از رقابت برای جانشینی ترزا می‌ کناره گیری خواهد کرد.
هاموند از رقابت جانشینی می‌ کناره گیری می‌کند به گزارش گروه بین الملل ؛ منابع آگاه در دولت انگلیس از آمادگی «فیلیپ هاموند» کاندیدای پست نخست وزیری انگلیس برای کناره‌گیری از ادامه رقابت‌ها خبر دادند.

شبکه تلویزیونی «آی‌تی‌وی» با استناد به انجمن مطبوعات اعلام کرد فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس و یکی از کاندیدا‌های برجسته جانشینی «ترزا می» نخست وزیر مستعفی انگلیس، از ادامه رقابت‌ها کناره گیری می‌کند.

یک مقام ارشد دولت انگلیس در گفت‎وگو با انجمن مطبوعات اعلام کرد علت کناره گیری هاموند از ادامه رقابت برای جانشینی ترزا می، تنش میان وزارت خزانه داری و دفتر نخست وزیری است که به شدت تشدید شده است.

این تنش‌ها از تصمیم می‌ برای پرداخت سالانه ۹ میلیارد پوند (۱۱.۳ میلیارد دلار) طی برنامه‌ای سه ساله برای ساخت مدارس جدید و پرداخت حقوق بالاتر به معلمان نشات گرفته است.

مخالفت هاموند با این طرح در حالی که تنها چند هفته تا انتخاب جانشین "می‌" فرصت باقی است، سبب شده تا از ادامه رقابت کناره گیری کند.

استعفای ترزا می‌ در ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) از ریاست حزب محافظه کار و نیز سمت نخست وزیری سبب شد تا ۱۰ نفر برای جانشینی وی کاندیدا شوند. هاموند یکی از کاندیدا‌های دارای شانس بالا برای جانشینی "می‌" محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *