رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیات به صورت شفاهی توافق نکند مزایده باشگاه سپیدرود برگزار می‌شود/ علی کریمی واقعا از این تیم فرار کرد!

12:52 - 19 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۷۶۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ابوالفضل صادقی، معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان گفت: هیچ فردی درخواست کتبی برای خرید باشگاه سپیدرود نداده، اما بیات به شکل شفاهی در حال مذاکره با خریداری از شهر رشت است.

ابوالفضل صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد واگذاری باشگاه سپیدرود رشت در مزایده عمومی، اظهار داشت: مالک باشگاه سپیدرود خواهان برگزاری مزایده عمومی بود که ما هم موافق بودیم. در نتیجه در حال بررسی شرایط هستیم تا این تیم در مزایده واگذار شود.

وی ادامه داد: مالک در حال حاضر بیات است، ولی در قراردادی که بین او و علی کریمی امضا شد دو بند وجود دارد. اول اینکه بخشی از هزینه‌هایی که برای سپیدرود انجام داده که چیزی معادل ۲ میلیارد تومان است را خواسته و در بند بعدی خواستار پرداخت چک‌هایی که در ازای بدهی‌ها پرداخت کرده شده است. البته روی ۲میلیارد ذکر شده خیلی تاکید ندارد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به این سئوال که اگر کریمی تاکید به پرداخت ۲ میلیارد هزینه کرد خود نداشت چرا آن را در بند‌های واگذاری مکتوب کرد گفت: نه این که تاکید نداشته باشد، فکر می‌کنم اگر بحث واگذاری مطرح شود به خاطر آن ۲ میلیارد جلوی انتقال را نخواهد گرفت. ضمن این که می‌دانم او خیلی بیش از اینها هزینه کرده است. به دلیل تجربه‌ای که ما از مراوده با علی کریمی داریم می‌دانم بحث پول برایش مطرح نیست. البته به من نگفته که این پول را نمی‌خواهد، ولی با شناختی که من از او دارم فکر نمی‌کنم مانعی برای ما ایجاد کند و شاید با خریداری که می‌آید تعامل کند.

صادقی در مورد این که چه راهکاری دارند تا تحربه تلخ واگذاری‌های قبل برای باشگاه سپیدرود تکرار نشود گفت: الآن شرایط فرق کرده است. باشگاه مالک مشخص دارد و بدون معارض است و از طرفی بدهی کمی دارد. از این رو خوشبین هستم که فردی به عنوان خریدار بیاید و شروط را اجرایی کند. آن شخص می‌تواند تیم را بدون پرداخت هیچ مبلغ دیگری تحت مالکیت بگیرد چرا که بیات گفته در ازای انتقال به حز رعایت شروط کریمی خودش چیزی نمی‌خواهد.

وی با تکذیب بدهی ۱۰ میلیارد تومانی باشگاه سپیدرود ادامه داد: علی کریمی از اعتبار خود استفاده کرد و تمام چک‌های مالکان قبلی را پس گرفت و چک جدید داد. در نتیجه بدهی از گذشته وجود ندارد که بخواهد مشکل‌ساز شود. از طرفی ما یکی از شروط کریمی را خودمان انجام می‌دهیم. یک میلیارد تومانی که نوبخت قولش را داده بود پرداخت شده و در اختیار وزارت ورزش است. به محض مشخص شدن مالک، این پول در ازای چک‌های کریمی که حدود ۷۰۰ میلیون تومان است پرداخت خواهد شد. از این رو با توجه به بدهی‌های فصل قبل که کمتر از ۲ میلیارد تومان است، خرید باشگاه سپیدرود هزینه‌ای ندارد.

صادقی که ابتدا تاکید داشت بازیکنان فصل قبل ۶۰ درصد از پول خود را گرفتند در ادامه گفت: بازیکنان بین ۴۵ تا ۶۰ درصد پول گرفتند. البته من در جریان جزئیات نیستم، چون دیگر دخالتی در ریز پرداختی‌های باشگاه سپیدرود نداریم. این طور که پیگیری کردم بدهی فصل قبل تیم یک میلیارد و ششصد میلیون تومان است.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در مورد خریداران احتمالی گفت: هیچ درخواست کتبی برای بیات نیامده است. فقط می‌دانم در حال مذاکره با خریداری از شهر رشت به شکل شفاهی هستند و اگر با او به توافق نرسند فراخوان عمومی خواهند داد. دیگر فرصت خطایی در باشگاه سپیدرود وجود ندارد و باید مالکی توانا روی کار بیاید. به هیچ مالک موقتی تیم واگذار نمی‌شود.

صادقی در پاسخ به این سئوال که اگر متقاضی برای خرید باشگاه سپیدرود به توافق نرسید عنوان کرد: من به وضعیت این تیم خوش‌بین هستم ولی اگر این اتفاق رخ داد ما همان کاری را خواهیم کرد که با ملوان کردیم. در حال حاضر صالح‌نیا را به عنوان سرپرست موقت در تیم گذاشتیم. در نتیجه اگر باشگاه سپیدرود واگذار نشد برای این باشگاه هم تا زمان واگذاری سرپرست موقت خواهیم گذاشت اما اولویت ما بعد از خریدار جدید بیات است و مایل هستیم او به کارش ادامه دهد، ولی اگر نشد به عنوان آخرین گزینه از سرپرست موقت استفاده می‌کنیم.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: خیلی دوست داشتیم که کریمی یا مالک باشد یا سرمربی تیم فوتبال باقی بماند چرا که ساختاری که او درست کرد، باشگاه سپیدرود را نجات داد. فصل قبل را به یاد بیاورید که باشگاه چند مالک و مربی داشت، ولی امسال وضعیت مشخصی دارد و همه چیز سامان گرفته است. متاسفانه نشد که کریمی بماند و به نظرم او واقعا فرار کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *