محسن هاشمی: درخواست کنید سهمیه‌ها علنی و شفاف شود/علیخانی: از جزئیات اختصاص سهمیه‌ها اطلاعی ندارم/حق شناس: عادلانه نبودن توزیع سهمیه‌ها را نمی‌توانم تایید کنم

3:00 - 08 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۱۱۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سهمیه‌های طرح ترافیک خبرنگاری سال ۹۸ و نحوه توزیع آن، سوالات و ابهامات زیادی برای خبرنگاران و رسانه‌ها ایجاد کرده است که رعایت عدالت در نحوه تخصیص سهمیه‌ها به رسانه‌ها از مهم‌ترین این ابهامات است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، ابهامات طرح ترافیک ویژه خبرنگاران در سال ۹۸ باعث اعتراض تعداد زیادی از فعالان این صنف شده است. موارد اعتراضی خبرنگاران متعدد است. از عدم رعایت عدالت در توزیع سهمیه رسانه‌ها گرفته تا کاهش تعداد سهمیه‌ها و البته سهمیه‌هایی که به اسم خبرنگاری، به افرادی تعلق گرفته است که اصلا خبرنگار نیستند. این اعتراض‌ها هرچند که بیشتر سینه به سینه و دهان به دهان بین خبرنگاران می‌چرخد و هیچ کس سند رو نمی‌کند، اما تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها...

در جلسه اخیر شورای شهر تهران بخشی از این اعتراضات از سوی خبرنگاران به گوش محسن هاشمی، ریاست شورای شهر تهران رسید.

هاشمی دراین‌باره گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم سال گذشته سهمیه‌ها از طریق معاونت (حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) به رسانه‌ها اختصاص داده می‌شد، اما امسال کمیسیونی متشکل از نمایندگان کمیسیون فرهنگی و حمل و نقل شورای شهر، اصناف و ارشاد در خصوص سهمیه بندی‌ها تصمیم گیری کردند و تنها یک کمیسیون در این رابطه تصمیم گیری نکرده است.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: گزارش نهایی در این رابطه را از آقای علیخانی و حق شناس بخواهید تا مشخص شود برای هر رسانه چه تعداد سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: برای مشخص شدن سهمیه‌ها می‌توانید درخواست کنید، سهمیه‌ها علنی و شفاف شود.

اما ارجاع هاشمی به آقایان علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر و حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، باعث شد تا موضوع را از آن‌ها پیگیری کنیم.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه درخصوص نحوه توزیع سهمیه‌های طرح ترافیک خبرنگاران گفت: من در هیچ جلسه‌ای برای تصمیم گیری درخصوص سهمیه‌های طرح ترافیک شرکت نکرده و دخالتی نداشته ام.

وی افزود: طبق مصوبه شورای شهر برای اعطای سهمیه طرح ترافیک، کمیته‌ای تشکیل شده است که نمایندگان شورا، صنف خبرنگاران، وزارت ارشاد و معاونت حمل و نقل در آن حضور دارند و آنجا در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند به کمیته‌ای که برای اختصاص سهمیه‌ها تشکیل شده است اعتراض خود را اعلام کنند.

وی درخصوص نحوه تعیین سهمیه‌های طرح ترافیک خبرنگاری بیان داشت: تعیین سهمیه‌ها طبق تشخیص کمیته است و من از جزئیات اختصاص سهمیه‌ها اطلاعی ندارم.

محمدجواد حق شناس نیز در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره اختصاص سهمیه‌ها طرح ترافیک خبرنگاری اظهار داشت: در این خصوص کمیسیونی تشکیل شده است که کار‌ها را انجام می‌دهد و ما این امر را به همان کمیته واگذار کرده ایم.

وی ادامه داد: من هنوز گزارشی دراین باره نگرفتم و اطلاعی ندارم.

حق شناس در پاسخ به این سوال که اعتراض‌هایی درخصوص عادلانه نبودن توزیع سهمیه‌ها وجود دارد، بیان داشت: من نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم. مگر اینکه مستندات این موضوع به من ارائه شود تا طبق آن بررسی‌های لازم صورت بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *