افطاری ساده یکی از مهم‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان است/توبه، راهکاری برای از بین بردن گناهان در ماه فضیلت خدا

18:00 - 20 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۶۱۰۱
مبلغ دینی و مدرس اصول و مبانی تفسیر قرآن گفت: فردی که یاد خدا را همواره در ذهن دارد به درک و معرفت کاملی از ماه مبارک رمضان دست پیدا کرده است، بنابراین توبه را به عنوان راهکاری برای از بین‌بردن اثرات گناهانش فراموش نمی‌کند.

جواد باقری قمی مبلغ دینی و مدرس اصول و مبانی تفسیر قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره ویژگی‌های روزه‌دار واقعی گفت: روزه‌داران واقعی از همان روز‌های اول ماه مبارک رمضان، صله رحم را یکی از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانند.

وی اظهار کرد: روزه‌دار واقعی دوست دارد که میزبان دوستان، اقوام و حتی غریبه‌ها باشد و نه تنها از انجام این کار لذت می‌برد بلکه در نوع میهمانی‌هایش هم اصول را رعایت می‌کند.

افطاری ساده یکی از مهم‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان است/توبه راهکاری برای از بین بردن گناهان است

این مبلغ دینی و مدرس اصول و مبانی تفسیر قرآن درباره اصول افطاری دادن بیان کرد: در افطاری‌هایی که روزه دار واقعی طی ۳۰ شب می‌دهد، رعایت سادگی و دوری از تشریفات و تجملات به وضوح دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: او می‌داند که همانطور که خداوند در آیه ۲۳ «سوره محمد(ص)» فرموده و در جلد دو کتاب «الکافی» در صفحه ۳۷۶ و در صفحه ۸۴ کتاب «مشکات الانوار» از زبان اهل بیت(ع) آمده است کسی که صله رحم نکند دچار نابینایی و ناشنوایی می‌شود.

باقری قمی درباره میزان اثرگذاری قطع صله رحم با نابینایی مسلمان گفت: وقتی عوامل ضعیف باشد عارضه و نتیجه هم ضعیف می‌شود و وقتی عامل که صله رحم کردن باشد کم باشد، خطر ابتلا به ضعف چشم و گوش هم به همان اندازه ایجاد می‌شود اگرچه از نظر روایات «ائمه اطهار(ع)» نابینایی و ناشنوایی دلایلی جز قطع رحم هم دارد، ولی یکی از علت‌های این مسئله همین امر است.

افطاری ساده یکی از مهم‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان است/توبه راهکاری برای از بین بردن گناهان است

وی در ادامه تصریح کرد: روزه‌دار واقعی اموری که باعث خشم خداوند می‌شود مثل دروغ، تهمت و... را انجام نمی‌دهد و سعی دارد همچون اولیاء و اهل بیت (ع) رفتار کند.

مبلغ دینی و مدرس اصول و مبانی تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: فردی که یاد خدا را همواره در ذهن دارد به درک و معرفت کاملی از ماه مبارک رمضان دست پیدا کرده است، بنابراین توبه را به عنوان راهکاری برای از بین‌بردن اثرات گناهانش فراموش نمی‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *