آخرین تحولات میدانی استان نینوا عراق؛ ادامه عملیات در محله‌های مختلف شهر موصل برای شناسایی عناصر مخفی داعش

12:02 - 06 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۲۷۸۲
نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق در ادامه عملیات پاکسازی مناطق مختلف از عناصر گروه‌های تروریستی، محله‌های مختلف شهر «موصل» را مورد بررسی و جست و جو قرار داده اند.
 آخرین تحولات میدانی استان نینوا عراق؛ ادامه عملیات در محله‌های مختلف شهر موصل برای شناسایی عناصر مخفی داعشبه گزارش گروه بین الملل ؛ آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی استان «نینوا» عراق حاکی از آن است که عملیات نیرو‌های مبارزه با تروریسم در محله‌های مختلف شهر «موصل» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان با اشاره به جزئیات عملیات در شهر موصل گفت: نیرو‌های مبارزه با تروریسم با جست و جوی منطقه به منطقه درصدد هستند عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی و دستگیر کنند.

این منبع میدانی با بیان این که برخی از عناصر «بعثی» ساکن شهر موصل به تروریست‌های داعش پناه می‌دهند، گفت: همکاری میان عناصر تندرو و هسته‌های خاموش داعش در شهر موصل متوقف نشده است.

وی ضمن اعلام خبر شناسایی و دستگیری ۲ تن از عناصر سرشناس تروریستی داعش در جریان عملیات نیرو‌های عراقی در شهر موصل افزود: عملیات نیرو‌های مبارزه با تروریسم تا پاکسازی کامل شهر ادامه دارد.

به گزارش میزان، از حومه غربی شهر موصل نیز خبر می‌رسد که گروهی از هسته‌های خاموش داعش در یک حمله شبانه و غافلگیرانه به روستای «الربیعان» از توابع منطقه «البعاج» هجوم آورده و خسارت‌هایی برجا گذاشتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات تروریست‌های داعش منجر به آواره شدن ساکنان روستای «الربیعان» شده است؛ عناصر مخفی داعش برای دومین بار است که به این روستا حمله می‌کنند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های امنیتی عراق پس از اطلاع از حمله هسته‌های خاموش داعش به این روستا در کمترین زمان ممکن به سمت منطقه اعزام شدند تا امنیت را دوباره به این محور بازگردانند.

در حال حاضر، عملیات نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق در بخش‌های شمال، شمال غرب، مرکز و جنوب استان نینوا علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

بخش‌هایی از دشت نینوا (حومه شمال شرق شهر موصل)، بخش‌هایی از محله‌های شهر موصل، حومه مناطق «تلعفر»، «القیروان»، «البعاج»، «الحضر» و بیابان‌های جنوبی هم مرز با استان‌های «الانبار» و «صلاح الدین» به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *