رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درخواست یونسکو برای توقف فوری درگیری های نظامی در پالمیرا سوریه

19:08 - 02 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۰۳۱
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر امور بین الملل سازمان خبر از درخواست ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای خاتمه فوری درگیری های نظامی در پالمیرا داد.
به گزارش ، لادن جعفری تهرانی، با اعلام خبر درخواست مدیرکل یونسکو برای توقف فوری درگیری نظامی در پالمیرا گفت:بر اساس گزارش های دریافتی، گروه های مسلح افراط گرا به مکان های میراث جهانی نفوذ کرده و در حال تخریب این اماکن هستند.

وی با بیان این که پالمیرا ویرانه های بجا مانده از شهری بزرگ است که یکی از مهترین مراکز فرهنگی عصر باستان به شمار می رفته است، خاطرنشان کرد: هنر و معماری پالمیرا در طی قرون اول و دوم میلادی محل تقاطع چند تمدن قرار داشته بطوری که تلفیق تکنیک و فنون یونانی- رومن با سنت های محلی و تاثیرات ایران باستان را می توان در آن یافت.

در همین راستا ایرینا بوکووا در پیامی اظهار کرد: من عمیقا از وضعیت به وجود آمده در پالمیرا متاسف هستم. حمله به پالمیرا حمله به یکی از مهمترین مکانهای میراث جهانی در شرق خاورمیانه و بر علیه مردم بی دفاع است".

وی افزود: درخواست خود را مبنی بر توقف فوری حملات نظامی بر علیه میراث فرهنگی تکرار می کنم و همچنین از تمام جوامع بین المللی می خواهم توان خود را برای کمک به مردم بی دفاع و حفاظت از میراث فرهنگی منحصر به فرد پالمیرا به کار بندند.

بوکووا گفت: ضروری است همه طرف ها به تعهدات بین المللی مبنی بر حفاظت از میراث فرهنگی در طول جنگ احترام گذاشته و میراث فرهنگی را وسیله ای برای دستیابی به مقاصد نظامی خود قرار ندهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *