رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کره شمالی برای مذاکره با آمریکا تا ابد صبر نمی‎کند

8:47 - 24 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۹۲۹۰
رئیس کره شمالی می‎گوید که تا پایان سال جاری میلادی به واشنگتن برای اصلاح رویکردش در قبال پیونگ یانگ فرصت خواهد داد.
کره شمالی برای مذاکره با آمریکا تا ابد صبر نمی‎کندبه گزارش گروه بین الملل ، رئیس کره شمالی ضمن هشدار درباره احتمال احیای مجدد تنش‌های پیونگ یانگ و واشنگتن، ادامه مذاکرات را منوط به تغییر دیدگاه آمریکا دانست.

به گزارش رویترز، کِی. سی. ان. اِی خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز شنبه گزارش داد که «کیم جونگ اون» گفت شکست مذاکرات با آمریکا خطر احیای تنش‌های موجود میان دو کشور را افزایش داده و او تنها در صورتی مایل به برگزاری نشست مجدد با «دونالد ترامپ» است که آمریکا رویکرد خود در قبال کره شمالی را تصحیح کند.

به گزارش این رسانه، کیم تنها "تا پایان سال جاری" منتظر تغییر و انعطاف در مواضع آمریکا خواهد ماند.

کیم می‎گوید:" آنچه نیاز است این است که آمریکا روش فعلی محاسبات خود را متوقف کرده و با محاسبات جدیدی به سوی ما بیاید. "

ترامپ و کیم پیش از این دو بار با یکدیگر در «هانوی» و «سنگاپور» دیدار کردند که هیچیک از این نشست‌ها به توافقی در مورد لغو تحریم‌های کره شمالی از سوی آمریکا در مقابل خلع سلاح هسته‌ای و تعطیلی برنامه‌های موشکی پیونگ یانگ منجر نشد.

پس از آن که ترامپ روز پنج شنبه برای دیدار مجدد با کیم اعلام آمادگی کرد، رئیس کره شمالی در سخنرانی روز جمعه اظهار داشت نتیجه نشست هانوی، استراتژی سال گذشته وی درخصوص مشارکت بین المللی و مذاکرات با آمریکا را زیر سوال برده است.

وی ضمن تاکید بر "غیرقابل اجرا بودن" برنامه‌های پیشنهادی آمریک در هانوی گفت:" آمریکا واقعا برای مذاکره رو در رو با ما و حل مشکل آماده نیست ... با چنین رویکردی، صد‌ها و هزاران نشست نیز به آنان امکان دستیابی به آنچه را در سر دارند، نمی‌دهد. "

کیم در ادامه با اشاره به سیاست‌های تحریک آمیز واشنگتن و انجام مانور‌های مشترک با کره جنوبی افزود: "من صبور هستم و تا پایان سال جاری برای تصمیم گیری شجاعانه آمریکا منتظر می‌مانم، اما به دست آوردن چنین فرصت مجددی بسیار دشوار خواهد بود. "

کارشناسان اظهار داشتند این پیام رئیس کره شمالی به این معناست که وی برای مذاکره با آمریکا تا ابد صبر نخواهد کرد. ضمن این که از تلاش کره شمالی برای متنوع سازی روابط دیپلماتیک خود نیز خبر می‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *