رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش مقام ارشد انصارالله به حمله وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک مدرسه در صنعا

10:25 - 19 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۸۹۹
جنگنده‌های سعودی همزمان با سفر نماینده ویژه سازمان ملل به صنعا مناطق آموزشی و مسکونی را در پایتخت یمن هدف قرار دادند که با واکنش مقام ارشد جنبش انصارالله روبرو شد.
واکنش مقام ارشد انصارالله به حمله وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک مدرسه در صنعابه گزارش گروه بین الملل ، در پی حمله مرگبار جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک مدرسه و چند منزل مسکونی در «صنعا» پایتخت یمن، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره جنایت آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در یمن شد.

به گزارش المیادین، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به حمله یکشنبه شب جنگنده‌های سعودی به مدرسه «الراعی» که منجر به شهادت ۱۳ دختر دانش آموز شد، این اقدام را نتیجه حمایت و کمک تسلیحاتی آمریکا و انگلیس از ائتلاف تحت کنترل عربستان سعودی دانست.

الحوثی تاکید کرد: "جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در صنعاء، نتیجه حمایت و تسلیحات آمریکا و انگلیس است".

وی خواهان تشکیل خواهان جلسه شورای امنیت برای پایان دادن به محاصره و تجاوز نظامی علیه یمن شد.

وزارت خارجه یمن نیز با انتشار بیانیه‌ای تداوم جنایات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن را محکوم کرد.

براساس گزارش صبح روز دوشنبه وزارت بهداشت یمن، در بمباران روز یکشنبه ائتلاف سعودی به منازل مسکونی و مدرسه الراعی در منطقه «السعوان» در شرق صنعا، ۱۳ دختر یمنی جان باختند که اغلب آن‌ها دانش‌آموز بودند. «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن تعداد مجروحان این حمله را ۳۹ تن اعلام کرد. ده‌ها خانه در جریان این حمله تخریب شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *