رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سناریوی جدید آمریکایی‌ها برای ناامن کردن عراق همزمان با فشار‌ها برای خارج کردن نیرو‌های بسیج مردمی از استان صلاح الدین

17:18 - 24 دی 1397
کد خبر: ۴۸۵۳۲۲
گروه اطلاعات پلیس فدرال عراق توانسته است که در یک عملیات دقیق ده‌ها تله انفجاری را در جزیره سامرا کشف و منهدم کند.

آخرین تحولات میدانی مرکز استان صلاح الدین؛ سناریوی جدید آمریکایی‌ها برای نا امن کردن عراق همزمان با فشار‌ها برای خارج کردن نیرو‌های بسیج مردمی از استان صلاح الدینبه گزارش گروه بین‌الملل ، از مرکز استان صلاح الدین حبر می‌رسد، گروه اطلاعات پلیس فدرال در یک عملیات دقیق توانست ده‌ها تله انفجاری را در جزیره سامرا کشف و منهدم کند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های عراقی در مناطق بیابانی جزیره سامرا برای شناسایی هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در جریان است.

خبر‌ها از منطقه «العلم» در نزدیکی شهر تکریت حاکیست، عناصر مخفی داعش در جریان یک عملیات توانستند ۴ تن از شهروندان را بربایند و منطقه را نا امن کنند که نیرو‌های تیپ ۸۸ بسیج مردمی به سرعت وارد میدان شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های تیپ ۸۸ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق و غافلگیرانه موفق شدند دو تن از شهروندان ربوده شده را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کنند و عملیات در شمال منطقه «العلم» برای نجات جان دو شهروند ربوده شده دیگر ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت‎وگو با میزان اعلام کرد: هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در هفته‌های گذشته ربودن شهروندان عراقی را در دستور کار قرار داده اند و با این اقدامات درصدد ایجاد نا امنی هستند.

از حدفاصل شهر‌های تکریت و سامرا خبر می‌رسد، نیرو‌های تیپ ۲۱ و ۵۲ بسیج مردمی با کمک نیرو‌های فرماندهی استان صلاح الدین و نیرو‌های هوایی ارتش عراق، عملیات گسترده‌ای را برای کشف هسته‌های خاموش داعش در مناطق «الصلابخه و المطیبیجه» آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های عراقی در تلاش هستند با امن کردن این دو منطقه که در حدفاصل شهر‌های تکریت و سامرا واقع شده اند، امنیت را به مناطق مرکزی استان صلاح الدین بازگردانند.

به گزارش میزان، با شکست‌های متوالی و ناکام ماندن هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش، سران برخی کشور‌های غربی به دولت عراق فشار وارد می‌کنند تا نیرو‌های بسیج مردمی را از استان صلاح الدین خارج کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، برخی کشور‌های غربی به سرکردگی دولت آمریکا درصدد ایجاد سناریوی جدید نا امنی در استان صلاح الدین هستند، اما حضور پرقدرت نیرو‌های بسیج مردمی تمامی نقشه‌های آنان را خنثی کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست، کشور‌های غربی در حال تشکیل و سازماندهی یک گروه تکفیری جدید مانند داعش در استان صلاح الدین هستند و به همین دلیل فشار‌ها را برای خروج نیرو‌های بسیج مردمی افزایش داده‎اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *