خروج نظامیان آمریکا و جایگزینی ترکیه؛ چارچوب مذاکرات دمشق- آنکارا

9:22 - 11 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۲۰۴
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به محورهای مورد بحث در نشست دوجانبه ترکیه و سوریه گفت: چارچوب این مذاکرات درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه و جایگزینی آنها توسط ترکیه بود بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به محورهای مورد بحث در نشست دوجانبه ترکیه و سوریه گفت: چارچوب این مذاکرات درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه و جایگزینی آنها توسط ترکیه بود بود.
 
وی با بیان اینکه اخیرا هم ترامپ جدول زمانی خروج آمریکا از سوریه را به چهار ماه تغییر داده است، افزود:  دو کشور ترکیه و سوریه در این نشست، درباره بستن مرز‌ها و ایجاد یک نیروی مشترک کنترل مرزی صحبت کردند.

کنعانی مقدم یادآور شد: در این نشست توافق شد نیرو‌های سوریه در منطقه منبج که منطقه کردنشین و مورد ملاحظه دوکشور (سوریه و ترکیه) است، ساکن شود و ترکیه نیرو‌های خود را وارد این منطقه نکند.
 

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه چارچوب مذاکرات این نشست درباره مسائل امنیتی و بستن مرز‌ها بود، تصریح کرد: آن اجلاس سه جانبه ایران، سوریه، ترکیه به عنوان اعضای ناظر بر آتش بس نیز اخیرا  و قبل از این نشست برگزار شد و تصمیمات آن در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های ناظر بر آتش بس و کاهش تنش در سوریه اقدامات قابل ملاحظه ای را انجام داده اند، بیان کرد: از جمله  این اقدامات بازگشت  آوارگان سوری به کشور خود بوده است و کمک‌هایی که می‌توانند برای این کار انجام دهند، ایران نیز برای کمک در بازسازی سوریه، اعلام آمادگی کرده است. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *