از برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل تا واریز یارانه آذر ماه/قیمت لوازم خانگی کاهش می‌یابد

13:15 - 30 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۷۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص نمایشگاه حمل‌ونقل، واریز یارانه آذر ماه، کاهش قیمت لوازم خانگی، کاهش قیمت فولاد، تمدید کارت سوخت منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص نمایشگاه حمل‌ونقل، واریز یارانه آذر ماه، کاهش قیمت لوازم خانگی، کاهش قیمت فولاد، تمدید کارت سوخت منتشر شده است.

در حوزه پولی و مالی با سفر همتی رئیس کل بانک مرکزی به ترکیه، گسترش روابط بانكی ايران و تركيه در ديدار رئيس كل بانك مركزی با همتای تركيه ای خود مورد بررسی قرار می گيرد.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جدیدترین اظهارات خود خبر از حمایت ویژه از بخش خصوصی داد و گفت: در قراردادهای سازمان بنادر ماده ای گنجانده شده است تا در هر قرارداد در صورت ضرر و زیان بتوانند آن را اصلاح کنند.

در آخرین هفته آذر ماه شاخص بورس و اوراق بهادار تهران با اُفت بیش از ۹ هزار و ۲۶۹ واحدی به پله ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحدی سر خورد که این روند حاکی از نوسان اکثر نماد‌ها در تالار شیشه‌ای بوده است.
 
میزان بارش در حوضه‌های آبریز نسبت به سال گذشته رشد ۲۰۶ درصدی داشته و به ۸۹ میلیمتر رسیده است.
 
بر اساس اعلام وزارت تعاون ۲ میلیون و ۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی تا پایان آذر ماه بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد و برای ۱۱ میلیون کارگر نیز به زودی واریز می‌شود.
 
زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: آمار ثبت‌نام دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی به مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.
 
 طبق بخشنامه گمرک صادرات کره، انواع حبوبات و برخی کالاها کالاهای کشاورزی از اول دی ماه ۹۷ ممنوع است.

 رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: با برنامه ریزی انجام شده دلال‌ها حذف می‌شوند و قیمت فولاد و پتروشیمی هم حتما کاهش می‌باید؛ همچنین شاهد کاهش 10 درصدی قیمت انواع لوازم خانگی خواهیم بود.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته است، گفت: خریداران منتظر ریزش بیشتر قیمت باشند.

در روز بیست و پنجمین روز از آذر ماه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته وزارت راه و شهرسازی اغاز به کار کرد که در این نمایشگاه عبدالهاشم حسن‌نیا معان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد تا پایان سال جاری حداقل ۳۰۰ هزار حلقه تایر با قیمت دولتی در اختیار کامیون داران قرار می‌گیرد.

ایران خودرو شرایط پیش فروش مشارکت در تولید آذرماه ۹۷ خود را اعلام کرد.
 

طبق آمار در پروانه‌های صادرشده از سوی شهرداری تهران در بهار امسال، احداث ۱۹ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل مشابه پارسال ۳۱.۶درصد افزایش داشته است.

متوسط هزینه «سالانه» خانوار شهری در سال گذشته٣٣میلیون تومان ومیزان درآمد نیز۳۶میلیون و۶۸۵هزار تومان بود؛ همچنین درآمد «ماهیانه» خانوار روستایی با۱۴درصد رشد به۱میلیون و۶۸۰هزار تومان رسیده است.

سید میرعلی‌اشرف حسینی رییس سازمان خصوصی‌‌‌سازی تاکید کرد: تلاش‌های سلطانی‌فر دو شرکت استقلال و پرسپولیس را دوباره وارد چرخه خصوصی‌‌‌سازی کرد .

نود و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه سال جاری ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۹۷.۰۹.۲۶ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت شد.

 

 

 

بسته اقتصادی میزان از بازار:

بسته اقتصادی میزان از بازار در بیست و چهارمین روز از آذر ماه

بسته اقتصادی میزان از بازار در بیست و هفتمین روز از آذر ماه 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *