رئیس کل دادگستری استان همدان: تعلل در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، زمینه‌ساز تضییع حقوق بیت‌المال است

11:09 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان همدان: تعلل در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، زمینه‌ساز تضییع حقوق بیت‌المال است
رئیس کل دادگستری استان همدان با تاکید بر راه‌اندازی هرچه سریعتر پنجره واحد مدیریت زمین در استان، گفت: تعلل در اجرای این سامانه، زمینه‌ساز تضییع حقوق بیت‌المال است.

خبرگزاری میزان - بهروز محمدی مهر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان، اظهار کرد: قانون حدنگار (کاداستر) سبب کاهش پرونده‌های قضایی و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم در حوزه اسناد متعلق به خود آنان می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی «سامانه پنجره واحد مدیریت زمین» و ابراز گله‌مندی از کوتاهی برخی ادارات در اجرای این سامانه، عنوان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و ملی و حمایت از حقوق عامه، موضوعی جدی و امری ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: تعلل در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، زمینه‌ساز تضییع حقوق بیت‌المال است، بنابراین بهانه‌جویی و این‌گونه کوتاهی‌ها قابل قبول نیست.

محمدی مهر تصریح کرد: سامانه پنجره واحد به عنوان پنجره توسعه کشور، ابزار مهمی برای ایجاد ارتباط بین مردم و سازمان‌های متولی صدور مجوز است که به‌طور قطع به تسهیل امور با هدف خدمت‌رسانی به مردم، کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول باید با ایجاد هماهنگی و تلاشی مضاعف، هرچه سریعتر نسبت به تهیه نقشه‌های اراضی تحت مالکیت، تبدیل نقشه‌ها، همچنین رفع تداخلات و اجرای قانون حدنگار برای بارگذاری در سامانه پنجره واحد زمین اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان همدان: عملیاتی شدن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، از زمین‌خواری جلوگیری می‌کند

عباس نجفی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌ها و ادارات متولی اجرای پنجره واحد مدیریت زمین در استان باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه عملیاتی شدن این سامانه را شناسایی و برای رفع این مشکلات هرچه سریعتر برنامه‌های پیش بینی شده را انجام دهند.

وی افزود: از آنجا که مدیریت درخواست متقاضیان خدمت‌رسانی در حوزه زمین و مدیریت فرآیند‌های بین دستگاهی مختلف به وسیله این سامانه امکان‌پذیر است، ضرورتی است تا دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر اجرای این سامانه دقت بیشتری داشته باشند و ترک فعل مسئولان را گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول در اجرای این سامانه مکلف هستند، نقایص را شناسایی و برای رفع آن مشکلات و همزمان با اجرای قانون حدنگار، تلاش جدی داشته باشند.

نجفی ادامه داد: یکی از چالش‌ها و معضلات در مسیر حفاظت و حراست از اراضی ملی و منابع، زمین‌خواری است، بنابراین اهتمام دستگاه‌ها برای عملیاتی شدن سامانه پنجره واحده زمین در استان ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *