ویسی: مقابل استقلال برای نباختن بازی می‌کنیم تا حداقل امتیاز را بگیریم/ فریب نمی‌خوریم تا انتحاری بازی کنیم

15:13 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ویسی: مقابل استقلال برای نباختن بازی می‌کنیم تا حداقل امتیاز را بگیریم/ فریب نمی‌خوریم تا انتحاری بازی کنیم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: تمام هم و غم ما در بازی با استقلال این است که تک امتیاز را بگیریم و با تمام وجود برای بازنده نشدن بازی می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، اظهار داشت: لیگ برتر بسیار حساس، هیجانی و مانند دوی ماراتن شده است که چند متر آخرش خیلی حیاتی می‌شود. در پایین جدول با توجه به اینکه پنج تیم برای نیفتادن می‌جنگند، شرایط خیلی حساس‌تر است و بالای جدول هم به این دلیل که ۲ تیم برای قهرمانی می‌جنگند، حساس است.

وی افزود: متاسفانه فولاد هم جزء پنج تیم است. مطمئنم فردا باید یک بازی بسیار شجاعانه، جوانمردانه و باهوش ارائه بدهیم تا حداقل امتیاز را در ورزشگاه آزادی از استقلال بگیریم و سپس به آینده امیدوار شویم. حریف تیم شسته و رفته‌ای است که شرایط خو را در طول فصل نشان داده. به این حریف قابل احترام مثل یک قهرمان نگاه می‌کنیم و تا لحظه آخر می‌جنگیم تا دست پر به اهواز بازگردیم.

سرمربی فولاد خوزستان درمورد شرایط نامناسب این تیم، گفت: متاسفانه هر ۳ تیم خوزستانی چنین وضعیتی دارند. شاید اولین سالی است که می‌بینیم ۳ تیم این استان برای نیفتادن می‌جنگند. باید پس از بازی‌ها بزرگان فوتبال، مسئولان رده بالا و مدیران شرکت‌هایی که این تیم‌ها زیرنظرشان قرار دارند، این موضوع را کالبدشکافی کنند. من هم مثل همه مردمی که فوتبال خوزستان را دوست دارند، متأثر و متأسف هستم، اما چاره‌ای جز جنگیدن نداریم تا دست‌کم ۲ تیم را نگه داریم. اگر هر سه تیم بمانند که فبها.

ویسی درمورد غایبان تیمش مقابل استقلال، توضیح داد: جفرسون باهیا را به دلیل اخراج در بازی قبلی نداریم، اما سایر بازیکنان در اختیارمان هستند.

وی تصریح کرد: در سایر تیم‌ها هم وقتی سرمربی شدم که از نیفتادن آن‌ها جلوگیری کنم. متاسفانه در پیشانی ما نوشته‌اند که باید برای نیفتادن بجنگم. برخی تیم‌ها در ابتدای فصل به سرمربی می‌گویند می‌خواهیم برای نیفتادن بجنگیم؛ همین اتفاق هم می‌افتد. پیکان و صنعت نفت قبل از شروع فصل به من همین را گفتند و ۱۰۰ درصد اطمینان دارم به جز نساجی که در لیگ قهرمانان شرکت کرد، استقلال خوزستان هم به سیروس پورموسوی همین را گفته است.

سرمربی فولاد افزود: البته فولاد چنین حالتی نداشت. این تیم باید برای آسیا بسته می‌شد، اما راهی را رفت که الان باید برای نیفتادن دست و پا بزند. از ابتدای فصل این تیم در حاشیه گیر کرد. علیرضا منصوریان با من صحبت کرد و اطمینان دارم فولاد را برای آسیا بسته بود. برای رسیدن به این هدف هم امکانات و بودجه دارند. بازیکنان سطح بالای لیگ برتر را هم جذب کرد، اما مسیرش اشتباه بود. هواداران مسائلی با منصوریان داشتند و بازیکنان هم تحت تاثیر قرار گرفتند. تعویض متوالی مربیان و مدیر باشگاه هم دست به دست هم داد تا تمرکز تیم به هم بخورد.

ویسی افزود: هواداران دوست داشتند مسیر فولاد به راهی بازگردد که آن‌ها علاقه دارند، اما این اتفاق هم رخ نداد. به هر حال شرایط تیم جور نشد. مدیریت، سکوها، مربیان، بازیکنان و ... دست به دست هم دادند تا تمرکز تیم به هم بخورد. اکنون هم می‌خواهیم همه چیز به حالت عادی بازگردد. الان همه خوزستانی‌ها می‌خواهند تیم‌هایشان در لیگ برتر بماند.

وی تاکید کرد: در هیات مدیره گفتم یکی از دلایلی که ۳ تیم خوزستانی، پیکان و نساجی در این وضعیت قرار گرفته‌اند، غیبت هواداران خانمشان است. وقتی خواهر، همسر و مادر بازیکن و من به ورزشگاه بیایند، انگیزه زیادی می‌گیریم، اما این ۵ تیم چنین شرایطی نداشتند. واقعا بین بانوان خوزستانی با شمالی، تهرانی و ... نابرابری بود.

سرمربی فولاد درمورد شناخت کافی جواد نکونام از فولاد و استراتژی سرخ‌پوشان اهوازی برای این بازی، گفت: پیش از این هم چنین راهی را تجربه کرده‌ام. با همین پیکان و نفت آبادان. فردا هم برای نباختن و در ادامه بردن و امتیاز گرفتن بازی می‌کنیم. همین تک امتیاز می‌تواند ما را در جدول نگه دارد. همانگونه که صنعت نفت، پیکان و استقلال خوزستان را نگه داشت. فریب نمی‌خوریم تا مقابل استقلال انتحاری بازی کنیم.

ویسی تصریح کرد: برای ماندن در لیگ برتر پنج امتیاز می‌خواهیم که قطعا این تعداد امتیاز را می‌گیریم، اما تمام هم و غم فولاد در بازی با استقلال این است که تک امتیاز را بگیرد و چه بهتر که سه امتیاز را بگیریم. برای بازنده نشدن با تمام وجود بازی می‌کنیم. هرچند نکونام از فولاد شناخت دارد، اما تمام فولادی‌ها هم از او شناخت دارند. استقلال هم شناخت و آنالیز نمی‌خواهد، زیرا تمام بازی‌هایش پخش مستقیم می‌شود و تمام ایران آن را می‌بینند.

وی درمورد تخصص استقلال روی ارسال از جناحین، توضیح داد: ۱۰۰ درصد در طول هفته کار کرده‌ایم. همانگونه که آن‌ها روی نقاط ضعف ما کار کرده‌اند، ما هم استقلال را آنالیز کرده و تمام تمرکزمان روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌های حریف از جناحین است. فردا سعی داریم روز خوبی داشته باشیم.

سرمربی فولاد درمورد ساختار ضعیف خط دفاعی فولاد روی ضربات ایستگاهی در بازی با تراکتور، عنوان کرد: تمام کرنر‌های از سمت راست تراکتور روی تیر یک زده شد، اما همان یک کرنر منجر به گل شجاع خلیل‌زاده روی تیر ۲ رفت. ما هم از این موضوع ضربه خوردیم.

ویسی درمورد جریمه سنگین ۲ میلیاردی خود توسط سازمان لیگ، عنوان کرد: بعد از پایان این نشست خبری به جلسه کمیته انضباطی می‌روم تا ببینم چه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جای خودش آقای X هم بود، چنین برخوردی با او می‌شد، گفت: خودتان جواب را می‌دانید و من حرفی نمی‌زنم. می‌ترسم یک بار دیگر جریمه شوم.

سرمربی فولاد در واکنش به این سوال که پیش از این اکبر میثاقیان برای بقای تیمش صحبت‌های انگیزشی مطرح می‌کرد و او برای جلوگیری از این اتفاق چه تدبیری دارد، تاکید کرد: اجازه بدهید ابتدا قبل از پرداخت کردن ۲ میلیارد سکته نکنم (باخنده)

ویسی درخصوص تدابیرش برای بقای فولاد، عنوان کرد: تمام ذهن و تفکرات یک مربی، بازیکن و باشگاه اگر در ابتدای فصل به برنامه‌های سرمربی معطوف می‌شود. صنعت نفت آبادان به من گفت می‌خواهیم برای نیفتادن بجنگیم و الان هم برای این کار می‌جنگند. استقلال خوزستان هم ۱۰۰ درصد همین را به سرمربی‌اش گفته است، اما نساجی و فولاد نباید اینجا باشند.

وی اضافه کرد: این کار برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد و باید یک سرمربی با تمام تمرکز خود چنین کاری انجام بدهد. ۱۰۰ درصد کار خود را برنامه‌ریزی شده پیش می‌بریم. بازی با استقلال برای ما مرگ و زندگی نیست. شاید به کما برویم، اما نمی‌میریم. ۲ بازی آینده ما در اهواز خیلی مهم است. تماشاگران اجازه نمی‌دهند این بازی‌ها قسر از دست ما دربرود.

سرمربی فولاد درخصوص احتمال ماندن خود در این تیم، گفت: پس از بازی‌ها تصمیم می‌گیرم.

ویسی درمورد اینکه آیا دیدگاه مدیران فولادی و نفتی فقط ماندن در لیگ است، توضیح داد: مدیران فولاد چنین دیدگاهی ندارند. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. ۲ بار قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی شده است. با خود من به جام باشگاه‌های آسیا رفته است. فولاد ۱۰۰ درصد برای سهمیه می‌جنگد، اما استقلال خوزستان و صنعت نفت در لیگ برتر مثل ما نیستند، زیرا بودجه ندارند. با ۸۵ میلیارد صنعت نفت نمی‌توانید به جنگ تیم‌های بالای ۷۰۰-۶۰۰ میلیاردی بروید. فقط می‌خواهند در لیگ برتر بمانند. سپس جنگ و دعوا راه می‌افتد. مردم برای بقا حرص می‌خورند و در نهایت برای ماندن در لیگ جشن می‌گیریم.

وی درمورد اینکه پس از بازی روز گذشته پرسپولیس از فولاد انتظار می‌رود با متوقف کردن استقلال نقش بسزایی در قهرمانی ایفا کند، گفت: جدا از اینکه هواداران حریف استقلال و پرسپولیس دوست دارند تیمشان نتیجه بگیرد، یک رگ استقلالی و پرسپولیسی هم دارند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند امتیاز گرفتن از استقلال هم برای خودتان خوب است و هم برای ما. استقلالی‌ها هم می‌گویند حالا که همه بازی‌ها را باخته‌اید، مقابل ما سفت نگیرید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *