معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: ماما‌ها نقش محوری در تامین سلامت بانوان و نوزادان دارند

13:41 - 17 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۷۲۸
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: ماما‌ها نقش محوری در تامین سلامت بانوان و نوزادان دارند
رحیمی در دیدار با رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، بر نقش کلیدی ماما در تامین سلامت بانوان و نوزادان و همچنین جوانی جمعیت، تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام وبدا، بهروز رحیمی، به مناسبت روز جهانی ماما، در دیدار با رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌های تاثیرگذار ماما‌ها در عرصه نظام سلامت کشور، گفت: ماما‌ها نقش محوری در تامین سلامت بانوان و نوزادان دارند.

وی افزود: ماما‌ها بازویی پرتوان در نظام سلامت هستند که با تلاش‌های ارزشمند و دلسوزانه آنان، مسیر سلامت مادر و نوزاد رو به اعتلا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با یادآوری اینکه نقش آفرینی ماما فراتر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، تصریح کرد: اقدامات ماما‌ها در حوزه بهداشت و در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بسیار گسترده‌تر از مراکز درمانی است.

نقش کلیدی ماما در موضوع جوانی جمعیت

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه باتوجه به ضرورت زادآوری و جوان‌گرایی جمعیت، مشارکت جامعه مامایی در کشور اهمیتی دوچندان یافته است.

در ادامه، فرح بابایی رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت نیز ماما را اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده عنوان کرد و افزود: ماما‌ها یکی از مهم‌ترین منابع انسانی وزارت بهداشت هستند و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان کشور مدیون زحمات شبانه‌روزی این قشر است که با زحمات دلسوزانه خود چه در طول دوران بارداری مادر و چه در هنگام زایمان حامیانی مهربان برای مادر و نوزاد هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ماما‌ها از اعضای مهم تیم سلامت هستند، خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش محوری ماما‌ها در تأمین سلامت زنان و کودکان و سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، توجه به مامایی و توانمندسازی ماما‌ها و تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان ضروری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *