مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت

نشست رئیس قوه قضاییه با معلمان و فرهنگیان/ برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو/ انتشار سند جدیدی در رابطه با حدس مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش

22:00 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۷۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست رئیس قوه قضاییه با معلمان و فرهنگیان/ برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو/ انتشار سند جدیدی در رابطه با حدس مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش
دستورات رئیس قوه قضاییه در راستای بهبودِ وضعیت انبار‌های اموال «تملیکی» و «توقیفی»، انتشار سند جدیدی در رابطه با حدس مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش و برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو از مهم‌ترین اخبار حوزه حقوقی و قضایی در هفته گذشته بود.

خبرگزاری میزان - دستورات رئیس قوه قضاییه در راستای ارتقا و بهبودِ هرچه بیشتر وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال «تملیکی» و «توقیفی»، انتشار سند جدیدی در رابطه با حدس مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش، انتشار پیام مهم و معنادار نسرین به نیکا شاکرمی، برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، نشست رئیس قوه قضاییه با جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور، برگزاری دوازدهمین دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، برگزاری دادگاه حقوقی-بین‌المللی رسیدگی به دعاوی بیماران تالاسمی علیه دولت و مقامات آمریکا، حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف قضات جدیدالورود دستگاه قضایی، خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور از ورشکستگی با حمایت دادگستری استان تهران و برگزاری هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور بیش از ۵۰ نفر از اصحاب رسانه در استان هرمزگان از جمله مهم‌ترین اخبار قوه قضاییه در هفته گذشته بود.

دستورات رئیس قوه قضاییه در راستای ارتقا و بهبودِ هرچه بیشتر وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال «تملیکی» و «توقیفی»

اخبار هفته///حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه (۱۷ اردیبهشت)، با توجه به سفر اخیر هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان و بازدید مجدد خود از بندر شهید رجایی، ضمن آسیب‌شناسی مقوله ساماندهی وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال «تملیکی» و «توقیفی»، دستورات ویژه‌ای را در این حوزه صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه در این نشست درباره موضوعات دیگری از جمله: انتقاد از روند‌های معیوبی که باعث اتلاف بیت‌المال می‌شود، تضمین حل مشکل محموله ۴۴ هزار تنی روغن آفتابگردان در جریان سفر به هرمزگان، جلوگیری از تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات یا ضبط کالا توسط ضابط بدون مستند قانونی، گله قضات از ارجاع پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام، صحبت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

انتشار سند جدیدی در رابطه با حدس مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش

اخبار هفته///

خبرگزاری میزان در پاسخ به ادعاهای خلاف واقع بی‌بی‌سی، با انتشار گزارشی به ارائه سند جدید در رابطه با اینکه مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش، حدس‌هایی می‌زده است، پرداخت.

در این گزارش آمده است: مادر نیکا علاوه بر پیام «تقصیر هیچ کس نبود» یک دقیقه بعد هم پیام دیگری از نیکا دریافت می‌کند که تاکنون در مورد آن با هیچ‌کس صحبت نکرده است.

«مقصری وجود نداشت» پیامی بود که در ساعت ۴ و ۵۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه بامداد سی‌ام شهریور نسرین شاکرمی دریافت کرد و در جواب به آن فقط به پیام «ممنونم جوج مراقب خودت باش» بسنده کرد.

نسرین شاکرمی از چه چیزی خبر داشته که در پیامک ارسالی به نیکا می‌نویسد: «برگرد پیش مامان، هیچکس به اندازه من نمی‌تونه کمکت کنه. زندگی خودتو تباه نکن»؟!

انتشار پیام مهم و معنادار نسرین به نیکا شاکرمی/ آتش چرا در شب مرگ نیکا او را از خانه بیرون کرده بود؟!

اخبار هفته///

خبرگزاری میزان طی هفته گذشته در گزارش دیگری نیز، به بررسی آخرین پیام‌های تلفن همراه نیکا شاکرمی پرداخت.

متن پیام‌هایی که بین نسرین (مادر نیکا) با نیکا شاکرمی و آتش (خاله نیکا) با نیکا شاکرمی ردوبدل شده نشان می‌دهد، او در روز‌های منتهی به مرگش در وضعیت روحی و خانوادگی خاصی قرار داشته که متاسفانه مسیر ناگوار خودکشی را انتخاب کرده است.

برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو

اخبار هفته///

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت‌الاسلام‌والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی اتهامات را به امیرحسین مقصودلو تفهیم کرد و به متهم گفت در این جلسه آخرین دفاعیات خود را بیان کند.

متهم در دفاعیات خود مجددا اعلام کرد: قطعا اشتباهاتی داشتم و خیلی از رفتار‌های من اشتباه بوده است. به‌خاطر اشتباهاتی که داشتم معذرت‌خواهی می‌کنم.

نشست رئیس قوه قضاییه با جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور

اخبار هفته///

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای به مناسبت روز معلم، با جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور (۱۸ اردیبهشت‌ماه) دیدار داشت.

رئیس قوه قضاییه در این نشست در رابطه با موضوعات مربوط به معلمان و فرهنگیان از جمله: لزوم حفظ حرمت مراکز آموزشی و حریم خصوصی افراد، پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، امکان حضور دانش‌آموزان و معلم‌ها در جلسات دیوان‌عالی کشور یا دیوان عدالت اداری و کمک قوه قضاییه به وزارت آموزش و پرورش در موارد ممکن، صحبت کرد.

برگزاری دوازدهمین دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین

اخبار هفته///

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به‌عنوان یک شخصیت حقوقی سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام‌والمسلمین «دهقانی» و مستشاران دادگاه در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌صورت علنی برگزار شد.

برگزاری دادگاه حقوقی-بین‌المللی رسیدگی به دعاوی بیماران تالاسمی علیه دولت و مقامات آمریکا

اخبار هفته///

جلسه دادگاه حقوقی-بین‌المللی رسیدگی به دادخواهی «بیماران تالاسمی ایران» علیه دولت و مقامات ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به ریاست قاضی حسین‌زاده در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

دادگاه ویژه رسیدگی به دعاوی بین‌الملل دادگستری کل استان تهران، به‌واسطه دادخواهی بیماران تالاسمی به طرفیت دولت آمریکا و سردمداران وقت و کنونی این دولت از باب تحریم‌های ناعادلانه، غیرقانونی و ظالمانه علیه اتباع ایرانی دارای بیماری تالاسمی تشکیل شد.

این پرونده مشتمل بر ۴ پرونده با دادخواهی ۴۲۴ نفر از هموطنان و اتباع ایرانی، شامل ۲۸ کودک بیمار تالاسمی و ۳۳۹ آسیب‌دیده و بیمار بزرگسال تالاسمی و ۵۷ نفر از وراث فوت شدگان این بیماری است.

حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف قضات جدیدالورود دستگاه قضایی

اخبار هفته/// نشست رئیس قوه قضاییه با معلمان و فرهنگیان/برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو/انتشار سند جدیدی در رابطه با حدس مادر نیکا شاکرمی در مورد احتمال خودکشی دخترش/برگزاری دادگاه حقوقی-بین‌المللی رسیدگی به دعاوی بیماران تالاسمی علیه دولت و مقامات آمریکا

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در مراسم تحلیف قضات جدیدالورود دستگاه قضایی (۱۹ اردیبهشت‌ماه)، ضمن اشاره به جایگاه رفیع قضات در جامعه، اظهار کرد: گران‌بهاترین و ارزشمندترین سرمایه ما در قوه قضاییه، قضات و کارکنان هستند؛ اگر خدای‌ناکرده به این سرمایه خدشه‌ای وارد شود، با تجویز و تجهیز بالاترین و بهترین ابزار و امکانات نیز تحقق کامل و جامع قضای اسلامی میسّر نخواهد بود.
رئیس قوه قضاییه گفت: قاضی ما علاوه بر تسلط و اشراف به مبانی و اصول کار قضاوت و قوانین این حوزه، باید نسبت به سایر دانش‌ها و علومی که به‌نحوی از انحاء مرتبط با حیطه کاری‌اش است، آشنایی و شناخت داشته باشد، تا بتواند آرای متقن صادر کند.

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دادگستری استان تهران

اخبار هفته///

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران، با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی، یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور پس از شش سال از ورشکستگی خارج شد. این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به‌طور کامل تحویل مالکان و سهامداران شد.

برگزاری هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور بیش از ۵۰ نفر از اصحاب رسانه در استان هرمزگان

اخبار هفته///

هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) با حضور بیش از ۵۰ خبرنگار و عکاس از ۳۵ رسانه مختلف جهت بازدید از اقدامات قضایی انجام شده در استان هرمزگان و پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به این استان انجام شد.

پیش از این مرکز رسانه قوه قضاییه ۶ تور نظارتی را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرده است. اولین تور نظارتی قوه قضاییه، با حضور ۸۰ نفر از اصحاب رسانه جهت بازدید از زندان رجائی‌شهر برگزار شد و خبرنگاران در جریان روند تخلیه این زندان قرار گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *