رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد/ حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان: نیرو‌های مسلح پشتوانه حفظ امنیت پایدار در کشور هستند

13:49 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۲۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد/ حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان: نیرو‌های مسلح پشتوانه حفظ امنیت پایدار در کشور هستند
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به جایگاه مهم سازمان نیرو‌های مسلح در حراست و حفاظت از سلامت نیرو‌ها گفت: نیرو‌های مسلح پشتوانه امنیت پایدار و زینت حاکمان نظام هستند.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، که با حضور استاندار، فرماندهی سپاه الغدیر و سایر مسئولان استان یزد برگزار شد با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پشتوانه امنیت و زینت حاکمان نظام هستند، اظهار کرد: این نیروی عزیز و قدرتمند نیاز به نیروی والاتری برای حراست و حفاظت دارد و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان یک نیروی مسیطر و مقتدر از جایگاه نیرو‌های مسلح حفاظت و صیانت می‌کند.

وی اولویت اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حفظ سلامت و صیانت از نیرو‌های مسلح و غیور مردان این سرزمین در عرصه‌های انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، نیرو‌های امنیتی و وزرات اطلاعات دانست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در سایه‌سار سلامت نیرو‌های مسلح، جامعه به تعالی می‌رسد و این اقدام نیاز به تلاش و کار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و دقت نظر سازمان قضایی، مجموعه حفاظت اطلاعات، مجموعه عقیدتی و سیاسی، نمایندگی، ولی فقیه در سپاه دارد.

نیرو‌های مسلح ایران پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند

وی با افتخار به اینکه نیرو‌های مسلح ما پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند، گفت: وقتی بتوانیم در یک سال اعلام کنیم که هیچ جرمی در مجموعه نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتاده است خرسند خواهیم بود که وظیفه خود را درست اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در وصف مجموعه قضایی کشور، آن را دستگاه حساس و مهمی دانستند، اما سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حساس‌تر دانستند، زیرا مخاطب آن نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اگر جرمی در بین نیرو‌های مسلح اتفاق بیفتد علیرغم تمام اقدامات پیشگیرانه و صیانت‌ها، مجازات این نیرو‌ها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم بیشمار رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها ۱۰ درصد از ظرفیتی بود که برای شب عملیات محیا شده بود و دو پایگاه مهم اسرائیل را مورد هدف قرار داد و خسارت‌های فراوان به تجهیزات آنان وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: هدف این بود که ۱۳ موشک مافوق صوت به مقر‌های مورد نظر اصابت کنند که این هدف محقق شد و مابقی عملیات برای انحراف دشمن بود و دشمن در این عملیات بشدت غافلگیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان گفت: این عملیات حرکت ترکیبی از پهپاد‌های نسل اول و ساده بود و در آن از چند مورد پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک بهره گرفته شده بود.

عملیات وعده صادق معادلات جهانی را تغییر داد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور یادآور شد: تحقق این دستاورد بزرگ سبب شد از آن زمان همه قدرت‌ها در لاک خود فرو بروند و متوجه شوند که نه تنها اسرائیل، بلکه آمریکا و هیچ قدرت دیگری حق نگاه چپ ندارد و معادلات جهانی تغییر یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که قدرت ایران ظهور کرد و فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از موشک‌های خود در میدان رزم واقعی استفاده ببریم و موشک‌های ما نمادی شدند و همچون شهاب سنگ‌هایی آسمان بیت‌المقدس را نورانی کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصابات جدید و خداقوت به تلاشگران عرصه قضایی، اظهار کرد: ریاست سابق شورای قضایی در مدت خدمت خود همواره در شورای تأمین استان یزد پیشنهاداتی راه‌گشا ارائه کرده و ما در استان بهره زیادی از وجود ایشان بردیم.

وی گفت: جرم یک مفهوم نکوهیده است و این امر در بین نیرو‌های مسلح بر اساس سطح اختیاراتشان سبب می‌شود خسارت‌های این جرم‌ها بیشتر باشد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه قضایی باید برای صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح نقش مهمی داشته و وظیفه سخت و دشواری را برعهده دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمت چندین سال مهدی تشکری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد تقدیر و غلامعلی دهشیری رئیس سابق دادگستری استان یزد به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *