همدستی متا با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان

15:49 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۲۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همدستی متا با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان
رسانه‌های اجتماعی از جمله شرکت متا خدماتی را برای رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان نوار غزه فراهم می‌کنند و شریک جنایت‌های این رژیم هستند.

خبرگزاری میزان – پل بیگار، مهندس نرم‌افزار و وبلاگ‌نویس، شرکت فناوری متا را متهم به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران در برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ خود با رژیم صهیونیستی کرده است.

این اقدام متا برای کمک به رژیم در شناسایی آنچه اهداف جنگ در نوار غزه خوانده شده، صورت گرفته و از سوی پل بیگار به چالش کشیده شده است.

این وبلاگ‎نویس با انتشار مقاله‌ای در وبلاگ خود، گزارش اخیر نشریه صهیونیستی مگِزین و پایگاه لوکال  را در مورد استفاده از پایگاه داده مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)  در حمله غزه برجسته کرد.

وی گفت که جزئیات کمتر بررسی شده در این مقاله این است که رژیم صهیونیستی براساس حضور در همان گروه واتس‌اپ افراد را هدف قرار داده و به قتل می‌رساند.

بیگار تاکید کرد: متا، واتس‌اپ را به عنوان یک شبکه اجتماعی خصوصی از جمله رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها تبلیغ می‌کند.

ارائه این داده‌ها به‌عنوان ورودی برای نرم‌افزار لاوندر، ادعای آن‌ها را درباره اینکه واتس‌اپ یک برنامه پیام‌رسان خصوصی است، تضعیف می‌کند؛ این یک اقدام فراتر از زشت و ناپسند است و متا را در کشتار اهداف و خانواده‌های فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی شریک می‌سازد، که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و تعهد متا به حقوق بشر است.

بیگار همچنین به روابط نزدیک ۳ مقام ارشد متا از جمله گای روزن، مدیر ارشد امنیت اطلاعات، مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل و شریل سندبرگ، مدیر عامل پیشین و عضو فعلی هیئت مدیره این شرکت، با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

این مهندس نرم‌افزار گفت: این اتحاد با اسرائیل از ارشدترین بخش‌های حاکمیت متا، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره، روشن می‌کند که چرا ارتش رژیم صهیونیستی می‌تواند این اطلاعات را از واتس‌اپ دریافت کند.

وی در ادامه فهرستی از سوالات را از متا پرسید و گفت که بدون پاسخ به نظر می‌رسد نمی‌توان ادعای شرکت را درباره اینکه واتس‌اپ یک برنامه پیام‌رسان خصوصی است، جدی گرفت.

به‌تازگی، کارشناسان سازمان ملل از استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی و دستورالعمل‌های نظامی نسبی در غزه ابراز تاسف کرده و هشدار دادند که این اقدام منجر به وارد شدن خسارت بی‌سابقه‌ای بر جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها در سرزمین‌های فلسطینی تحت محاصره می‌شود.

کارشناسان سازمان ملل استفاده رژیم صهیونیستی را از هوش مصنوعی برای ارتکاب قتل در غزه محکوم کردند.

در اوایل ماه آوریل (فروردین ماه)، گزارش‌ها نشان داد که رژیم صهیونیستی از یک سیستم هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای شناسایی مظنونان در نوار غزه پیش از هدف قرار دادن و حمله به آن‌ها استفاده می‌کند و حدود ۳۷ هزار فلسطینی را در این محدوده پردازش می‌کند.

این سیستم به جای اینکه تنها به عنوان یک مکانیسم هدف‌گیری ساده عمل کند، میزان تلفات غیرنظامی عمدی بالایی دارد و منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که اهدافی را حتی زمانی که با تمام خانواده در خانه‌هایشان حضور دارند، هدف حمله قرار می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *