رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح هسته‌ای در ایران نداریم

8:31 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۳۰۶
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح هسته‌ای در ایران نداریم
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران از روز سه‌شنبه ازسرگرفته می‌شود.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که نگران حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران است، اما بازرسی‌های آژانس از تاسیسات ایران روز سه‌شنبه ازسرگرفته خواهد شد.

گروسی ادعا کرد: آنچه می‌توانم به شما بگویم این است که بازرسان ما در ایران دیروز از سوی دولت ایران مطلع شدند که تمام تاسیسات هسته‌ای که ما هر روز در حال بازرسی از آن‌ها هستیم به دلیل ملاحظات امنیتی بسته می‌ماند. 

به ادعای گروسی، تاسیسات قرار بود روز دوشنبه برای بازرسی بازگشایی شوند، اما تصمیم گرفت یک روز دیگر صبر کند تا مطمئن شود که اوضاع کاملا آرام است.

گروسی به خبرنگاران گفت: ما فردا (بازرسی‌ها را) ازسرمی‌گیریم. این وضعیت تاثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران ادعا کرد: ما همیشه نگران این احتمال هستیم. 

او خواستار خویشن‌داری در این رابطه شد. 

گروسی، همچنین مدعی شد: در حالی که ایران دارای ذخایر اورانیوم غنی شده در سطوح بسیار بسیار بالا است، این بدان معنی نیست که آن‌ها به‌طور خودکار دارای سلاح هسته‌ای هستند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تا آنجا که به آژانس مربوط می‌شود، ما هیچ اطلاعات یا شواهدی مبنی بر وجود برنامه تسلیحات هسته‌ای در ایران نداریم. 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که امیدوار است به‌زودی به تهران سفر کند تا اوضاع را به مسیر اصلی بازگرداند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *