رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محاکمه ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن

17:23 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۶۰
محاکمه ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن
دونالد ترامپ برای رسیدگی به اتهامات مربوط به پرداخت حق‌السکوت از سوی وی به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، به دادگاه جنایی رفت.

خبرگزاری میزان - دادگاه رسیدگی به اتهامات مربوط به پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن، از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از امروز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) آغاز می‌شود.

دونالد ترامپ برای حضور در این دادگاه لحظاتی پیش وارد دادگاه جنایی نیویورک شد.

ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق آمریکا به شمار می‌رود که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود.

وی در دادگاه جنایی نیویورک گفت: من با محاکمه ناعادلانه مواجه هستم.

رئیس جمهور سابق آمریکا سیستم قضایی آمریکا را ناعادلانه توصیف و بیان کرد: پیگرد من برای اهداف سیاسی است.

ترامپ محاکمه جنایی خود را حمله به آمریکا توصیف کرد.

پیش از این قاضی ناظر بر پرونده مخفی کردن حق‌السکوت رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از اجازه چند هفته تاخیر برای وکلای ترامپ به منظور بررسی اسناد مربوط به پرونده، حکم آغاز روند محاکمه را صادر کرد.

دادگاه منهتن، به دلیل پرداختی که ترامپ در هفته‌های پایانی انتخابات ۲۰۱۶ برای پنهان کردن ادعا‌های استورمی دنیلز درباره روابط نامشروع با او، انجام داده بود، قرار بود در ۲۵ مارس (۶ فروردین) آغاز شود.

اما خوان مرچان، قاضی دادگاه با بررسی صفحاتی از اسناد مربوط به پرونده در هفته‌های اخیر موافقت کرد که شروع رسیدگی به پرونده را تا امروز به تعویق بیندازد.

در پرونده‌های دادگاه، آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن با تاخیر ۳۰ روزه موافقت کرده بود، در حالی که وکلای ترامپ برای دستکم ۹۰ روز تاخیر اصرار داشتند و به دنبال رد کامل پرونده بودند.

این دادگاه در حالی آغاز می‌شود که ترامپ به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کرده و کارشناسان این دادگاه را چالشی جدی برای وی در آستانه انتخابات توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *