رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ده نمکی: «رستگاری» فتح باب تولید مجموعه‌های ماورایی با تکنیک جدید است

11:46 - 24 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۶۷۳
ده نمکی: «رستگاری» فتح باب تولید مجموعه‌های ماورایی با تکنیک جدید است
کارگردان سریال «رستگاری» گفت: این سریال فتح باب تولید سریال ماورایی با استفاده از تکنیک‌های جدید است و تحولی در تولید آثاری از این دست ایجاد خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی، مسعود ده نمکی کارگردان وتهیه کننده مجموعه «رستگاری» با حضور در شبکه خبر اظهار کرد: کارگردان سریال «رستگاری» گفت: این سریال فتح باب تولید سریال ماورایی با استفاده از تکنیک‌های جدید است و تحولی در تولید آثاری از این دست ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در این مجموعه بحث برزخ و قصه روح‌هایی که در کما هستند، روایت می‌شود. این قصه‌ها مبتنی بر روایات منابع شیعی است؛ در این روایات اشاره شده که چه سرنوشتی در انتظار ارواح است.

وی افزود: در سریال «رستگاری» از تخیل کمتر استفاده شد؛ روایت این اثر درباره حق الناس و ترس از آن است. برخی شاید نقد کنند خداوند مهربان است، اما باید بدانیم در بحث حق الناس، خدای متعال قاطع و حتی ترسناک است. این حق الناس گریبانگیر آدم است و در رفتار انسان تاثیر دارد.

کارگردان سریال «رستگاری» درباره تولید این نوع آثار گفت: در فیلم «رسوایی ۲» و حتی «رسوایی یک»، یا مجموعه «دادستان»، که داستان پلیسی است تجربه ساخت آثار جدی و شبیه به «رستگاری» را داشتم؛ هرچند که روحیات من با فیلم‌های کمدی منطبق‌تر است. برای من محتوا مهم است پایبند به یک گونه خاص نیستم.

ده نمکی در پاسخ به این سوال چرا کار‌هایی که کار می‌کنید اینقدر پربازیگر است افزود: بخش از جذابیت کار بازیگر است؛ علاوه بر متن، اولویت اصلی بازیگر است. یکی از ضلع‌های موفق کار، بازیگران آن است.
وی ادامه داد: در کار‌های من حتی نقش‌های کوچک هم سعی می‌کنم از بازیگران توانمند استفاده کنم.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: حضور چهره‌ها به جذابیت قصه کمک می‌کند. در کنار ستاره‌هایی مثل محمود پاک نیت و بازیگر‌های دیگر، از بازیگر‌های جدید هم استفاده کردم که نقش‌های مکمل مهمی دارند و این‌ها به سینما و تلویزیون معرفی شدند که بعضی از آن‌ها هم خوب درخشیدند.

ده نمکی درباره جلوه‌های ویژه مجموعه «رستگاری» هم گفت: یک گروهی بود که قبلا در فیلم سینمایی «رسوایی ۲» با آنان کار کرده بودم. ساخت زلزله تهران با آن عظمت برای اولین با جلوه‌های ویژه توسط گروه آقای امامی به تصویر کشیده شد. این گروه چنان کارشان موفق بود که اکنون برای بعضی از کشور‌های خارجی کار می‌کنند.

وی افزود: استفاده از تکنیک‌های جدید در این مجموعه برای اولین بار چه در سینما و چه تلویزیون در مجموعه «رستگاری» اتفاق افتاد. در گذشته چه در سینما و چه در تلویزیون، روح‌ها همیشه معمولی و به صورت لباس سفید به تصویر کشیده می‌شد، اما در این مجموعه از تکنیک‌های جدید استفاده کردیم و به نظرم «رستگاری» فتح بابی برای ساخت مجموعه‌های ماورایی با این تکنیک خواهد بود.

وی درباره موسیقی اثر هم افزود: موسیقی اثر باید در خدمت محتوا باشد، آهنگسازی این کار را بهنام ابطحی انجام داد، افکت‌هایی که برای لحظات ترسناک به کار رفته شده همه زحمات گروه موسیقی بود و در کل باید گفت این اثر با تمام معایب و محاسنی که داشت یک تجربه بود و می‌تواند آغازگر اتفاقات جدیدی باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *