رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف پس از ۶ ماه جنگ در غزه

8:48 - 23 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۴۷۱
شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف پس از ۶ ماه جنگ در غزه
کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۶ ماه از آغاز جنگ غزه در رسیدن به اهداف تعریف شده خود شکست خورده‌اند..

خبرگزاری میزان - اکنون ۶ ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه می‌گذرد. 

رژیم صهیونیستی از روز نخست، غیرنظامیان بی‌گناه را به بهانه مبارزه با مقاومت فلسطین به شهادت می‌رساند. 

مقامات رژیم صهیونیستی طرح خود را به صورت زنده در صحنه جهانی اعلام کردند و گفتند که قصد دارند غیرنظامیان را قتل‌عام کنند، آب و مواد غذایی را قطع کنند، مردم را از خانه‌هایشان بیرون کنند و آن‌ها را نابود کنند. 

زمانی که از چند مقام صهیونیست در مورد کودکان و زنان پرسش شد، گفتند که هیچ انسان بی‌گناهی در غزه وجود ندارد. برخی از آن‌ها حتی تا آنجا پیش رفتند که فرزندان «دشمن» را «دشمنان آینده» خواندند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندین هدف را برای این جنگ وحشیانه تعیین کرد؛ آزادی شهرک‌نشینان زندانی در غزه، نابودی مقاومت و دستیابی به امنیت برای شهرک‌نشینان ساکن در نزدیکی غزه.

با این حال، واقعیت در میدان نبرد بسیار متفاوت است. رژیم صهیونیستی غزه را از نظر قومی پاکسازی می‌کند و ساکنان آن را به سمت جنوب و سمت مصر به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای هموار کردن راه برای الحاق نوار غزه، سوق داده است.

شکست در دستیابی به اهداف

سران رژیم اشغالگر از همان ابتدا گفتند که فلسطینیان را گرسنگی داده و غزه را از بین ببرند. 

سی‌ان‌ان در مقاله‌ای نوشت: جنگ غزه شش ماه است که ادامه دارد و صبر متحدان اسرائیل رو به اتمام است. از آنجایی که تعداد کشته‌ها در این منطقه در حال افزایش است، به‌طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود که اسرائیل هیچ برنامه قابل قبولی برای پایان دادن به جنگ یا آنچه در آینده می‌آید، ندارد. 

عزم برای ادامه تعقیب حماس در غزه با وجود پیامد‌های انسانی وحشتناک رژیم صهیونیستی را به‌طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی منزوی کرده و کابینه آن با فشار از همه طرف‌ها مواجه شده است.
سی‌ان‌ان تاکید کرد: با گذشت ۶ ماه از درگیری، هیچ یک از اهداف اسرائیل محقق نشده است.

در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که هزاران مبارز مقاومت را ترور کرده‌اند، اما بیشتر سران ارشد مقاومت در غزه، از جمله یحیی سنوار همچنان در قید حیات بوده و سران سیاسی حماس هم از دسترس این رژیم خارج هستند.

همچنین به غیر شهرک‌نشینانی که طی توافق مبادله زندانی‌ها با مقاومت آزاد شدند، دیگر زندانی‌ها همچنان در بازداشت مقاومت هستند.

چندین کارشناس به سی‌ان‌ان گفتند که رژیم صهیونیستی با وضعیت غیرممکنی روبرو است؛ زیرا هدفی که برای خود در نظر گرفته و در داخل اراضی اشغالی هم با مشکلات فراوانی روبرو شده است.

نارضایتی‌های داخلی

ان‌اچ‌کی هم نوشت که هزاران نفر طی روز‌های گذشته در تل‌آویو و دیگر مناطق اراضی اشغالی تظاهرات کرده‌اند. آن‌ها خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل طولانی شدن درگیری و عدم موفقیت در آزادی بیش از ۱۳۰ شهرک‌نشین زندانی در غزه هستند.

یک اندیشکده مستقر در اراضی اشغالی نتایج یک نظرسنجی درباره حمله زمینی پیشنهادی به رفح را منتشر کرد، جایی که نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند.

۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که باید از این عملیات اجتناب شود، در حالی که ۶۵ درصد گفتند که باید عملیات نظامی در غزه گسترش یابد. 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۸ درصد صهیونیست‌ها با ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مخالف هستند. 

انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی

گاردین هم در مقاله‌ای نوشت: اسرائیل هرگز منزوی‌تر از این نبوده است. 

رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، کشوری که برای دهه‌ها متحد رژیم صهیونیستی بوده است، آن‌قدر از کشتن امدادگران از سوی این رژیم خشمگین شده که پنجشنبه گذشته به نخست‌وزیر این رژیم اولتیماتوم تقریبا پنهانی داد: کار را همان‌طور که من می‌گویم انجام دهید، وگرنه دیگر خبری از ارسال سلاح نخواهد بود.

سایر متحدان غربی رژیم صهیونیستی قبلا مدعی شده‌اند که عرضه تسلیحات را قطع کرده‌اند یا در حال بررسی آن هستند.

در طرف دیگر، این رژیم با دوری کشور‌های دیگر و همچنین طرح شکایات بین‌المللی علیه خود مواجه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *